ÇANDEF Yönetim Kurulu Çankırı'da Çeşitli Ziyaretlerde Bulundu !!!

ÇANDEF Yönetim Kurulu, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı nedeniyle Çankırı'daki Atatürk Anıtı'na çelenk koydu ve Çankırı Valisine hayırlı olsun ziyaretinde bulunarak, bazı ilçelerimizin belediye başkanları ve kaymakamlarını ziyaret etti.

28 Ekimde Çankırı İl merkezinde, 29 Ekimde Korgun ve Ilgaz'da, 30 Ekimde de Kurşunlu, Atkaracalar ve Çerkeş'te çeşitli ziyaretlerde bulunduk.

Ziyaretlere Genel Başkanımız Ömer Lütfi ÖZENÇ'in yanı sıra Federasyon Yönetim Kurulumuzdan Genel Sekreter Ahmet ÖZDEMİR, Ilgaz Dernekler Birliği Başkanı Mehmet ALTINTOP, Kurşunlu Dernekler Birliği Başkanı Mehmet DERELİ, Korgun Dernekler Birliği Başkanı İsmail KILIÇASLAN, Kızılırmak Dernekler Birliği Başkanı Erol ÇINAR, Orta Dernekler Birliği Başkanı Mehmet GÜNEŞ, Genel Sayman Sacit DEMİR, 3. Bölge Teşkilat Başkanı Ömer YURT, Bürokrasi Komitesi Başkanı Zekeriya AÇIKGÖZ, Yönetim Kurulu üyesi Aziz YÜKSEL ve İsa KIRIM katıldılar.

Ziyaretlerimizin tamamında federasyonumuzun yayın organı olan ve 2.nci sayısı yeni baskıdan çıkmış olan ÇANDEF BÜLTEN dergimiz ve federasyonumuz tarafından baskısı yapılan kitaplar takdim edilmiştir.

ÇANKIRI VALİMİZ VAHDETTİN ÖZCAN'I ZİYARET ETTİK

Makamında ziyaret ettiğimiz Valimize görevinde başarılar diledik. Görüşme sırasında, İstanbul'da yapılacak toplantı hakkındaki görüşler ifade edildi. Ziyaret sırasında gündeme gelen en önemli konu 2012 yılında Çankırı Valiliği tarafından İstanbul'da yapılması planlanan ve Eyüp Feshane'de 4 devam edecek olan ÇANKIRI GÜNLERİ projesi idi.

Ayrıca, Federasyonumuzun yayın organı olan "ÇANDEF BÜLTEN" den 500 adet Sayın Valimizin talimatıyla Çankırı'nın tüm köy ve mahalle muhtarlarına ulaştırılmak üzere Valiliğimizin Özel Kalem Müdürüne teslim edilmiştir.

ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ ZİYARETİMİZ

Rektörümüz Ali İbrahim Savaş Üniversitede yapılmakta olan çalışmalar hakkında bizleri bilgilendirdi. Yeni kampüs alanında yapılmakta olan çalışmaları yerinde görme imkanı bulduk. İlçelerimize açılacak Fakülte ve Yüksek okullar ve aşamaları hakkında bilgilendik. Türkiye'de 2007 yılında kurulan Üniversiteler arasında en çok yatırım yapan üniversitenin Çankırı Karatekin Üniversitesi olduğunu memnuniyetle öğrendik. Bizzat gördüğümüz için şu ifadeyi rahatlıkla kullanabiliyoruz; "Üniversitemiz boş durmuyor." Ziyaret sırasında Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ahmet YARTAŞI'da hazır bulundu.

ÇANKIRI TİCARET VE SANAYİ ODASI ZİYARETİMİZ

Çankırı Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Hayrettin ÇELİKTEN ve Yönetim Kurulu üyeleri Çankırı'da yatırım yapmanın kolaylık ve avantajları konusunu gündeme getirerek Çankırılı Yatırımcıları Çankırı'ya yatırım yapmaya davet ettiler.

ÇANKIRI İL ÖZEL İDARESİNİ ZİYARET ETTİK

Özel İdare Genel Sekreterimiz Hasan YILDIZ ve İl Genel Meclisi Başkanı Osman CANBAZ'ı ziyaretimiz sırasında Çankırı'daki nüfus azalışı gündemdeydi. Buradan anlaşıldığına göre, Çankırı'nın ve özellikle köylerin nüfusu kışın azalıyor, yazın çoğalıyor. Özellikle gurbette yaşayan hemşerilerimiz yaz aylarında Çankırı'da yaşadıkları halde kayıtlı oldukları ikametgahları diğer şehirler olduğu için devletten alınan ödenekler düşük olmaktadır. Bu nedenle, köylerimize hizmet götürmekte zorlandıklarını ifade ettiler. Bilindiği üzere, İl Özel İdareleri köylerdeki nüfusa göre ödenek almaktadır.

Burada sağladığımız mutabakata göre, İstanbulda yaşayan hemşerilerimizi Çankırının bu sorununa çözüm olmaları konusunda bilgilendireceğiz. Özellikle yılın büyük bir bölümünü Çankırı'da geçiren hemşerilerimizin, ikametgahlarını da buna göre düzenlemelerini bekliyoruz. Bu konudaki bilgilendirmeler ayrıca yapılacaktır.

Çankırı Belediye Başkanı Ziyaretimiz

KORGUN KAYMAKAMI VE KORGUN BELEDİYE BAŞKANIMIZI ZİYARETİMİZ

Korgun Kaymakamı Tuğba OĞUZ ve Korgun Belediye Başkanımız Halil ÖZ ile Kaymakamlık makam odasında görüştük. Korgun Merkezdeki cadde ve sokakların parke ile kaplandığını, köylerin ise sıra ile kilip parke ile kaplanmakta olduğunu öğrendik. Özellikle Korgunda bulunan işyerlerinin eleman bulmakta zorlandıkları belirtildi. Bu nedenle bir çok işyerinin tam kapasite çalışamadığı belirtildi.

ILGAZ BELEDİYE BAŞKANI ZİYARETİMİZ
Cevdet ÇETİN'le yaptığımız sobette, daha fazla turist gelmesi için bölgede yapılamakta olan yatırımlardan söz ettik. Yıldıztepe'de yapılmakta olan Telesiyej neredeyse tamamlanmış. Onları görmeye gittiğimizde gördükki 2 iş makinası arazide çalışıyor. Meğer Yıldıztepe'deki otele ve kayak alanına yakın bir alana 2 adet futbol sahası yapılacakmış.

ILGAZ KAYMAKAMI ZİYARETİMİZ
Ilgaz Kaymakamı Yusuf ÖZDEMİR'in enerjisi Ilgaz'a çok şey kazandıracağa benziyor. Sayın ÖZDEMİR Üniversiteye bina kazandırmaya azmetmiş. Bu konuda epeyce mesafe kat etmişler. Kendisine üstün başarılar diliyoruz.

KURŞUNLU BELEDİYE BAŞKANI ZİYARETİMİZ
Kurşunlu Belediye Başkanı İbrahim DOĞU, Kurşunlu'da yapılmakta olan yatırımlar sebebiyle nüfus artışı yaşadıklarını, bu artışın özellikle bölge insanından oluşmasını beklediklerini ifade etti. Sadece Kurşunlu Seramik Fabrikasını gezdik. Neredeyse gördüklerimize inanamadık. Bu büyük yatırım sebebiyle bölgemizde bir nüfus artışı yaşanacağı ap açık ortada. Kurşunlu'da yapılmakta olan yatırımların bölgedeki işsizliği yok etmesini, İstanbul'da yaşayan hemşerilerimize iş kapısı olmasını ve geriye doğru göçe sebep olmasını diliyoruz. Kısıtlı zamanımız sebebiyle ilçedeki diğer yatırımları göremedik.

KURŞUNLU KAYMAKAMI ZİYARETİMİZ
Kurşunlu'nun sevilen Kaymakamı Ünal COŞKUN'un Kars Vali Yardımcılığına atanmasından sonra Kurşunlu'ya atanan Kaymakam Zihni YILDIZHAN göreve başlayalı henüz 4 gün olmuştu. Yeni görevinde başarılar dileklerimizi sunduk. Allah utandırmasın. Hayırlı uğurlu olsun.

ATKARACALAR BELEDİYE BAŞKANI ZİYARETİMİZ
Rifat ALTINTOP bizi her zamanki nezaketiyle karşıladı. İlçesinin hayvancılık konusunda atağa hazır olduğunu, büyükbaş ve küçükbaş hayvancılık yapmaya müsait birçok alanı yatırımcıların hizmetine sunmaya hazır olduklarını ifade etti. Yüksek Okul binasının hazır olduğunu, kız öğrenci yurdunun bir hemşerileri tarafından yapılmakta olduğunu, erkek öğrenci yurdu için temeli kazdıklarını ve hayırseverleri bu konuda destek vermeye beklediklerini belirtti. Yüksek okul ve yurtlar için tahsis edilen bölgeyi Kaymakamımız ve Belediye Başkanımızla birlikte yerinde gördük. Allah kolaylık versin. Başarılar diliyor ve hayırseverleri bu konuda yardım etmeye davet ediyoruz.

ATKARACALAR KAYMAKAMI ZİYARETİMİZ
Değerli Kaymakamımız henüz görevine başlayalı 4 gün olmuştu. Hayırlı uğurlu olsun dileklerimizi sunduk. Candan yaklaşımı ve özenle kurduğu cümlelerden Atkaracalar ilçemizin çok çalışkan bir Kaymakama kavuştuğu izlenimini edindik. Kendisine Atkaracalar'da yapacağı çalışmalarda üstün başarılar diliyoruz.

ÇERKEŞ BELEDİYE BAŞKANI ZİYARETİMİZ
Çerkeş Belediye Başkanımız Şükrü TARHAN'ı ziyarete gittiğimizde Çerkeş Kaymakamımız Yasin ÖZTÜRK' de oradaydı. Bu nedenle, ayrıca Kaymakamlığa da gitmedik. Çok samimi bir ortamda gerçekleşen sohbette, Çerkeş hakkında bilgilendik. Hayvancılık konusunda başarılı örneklerin olduğu ilçemize hayvancılık yatırımlarının yanı sıra, yaklaşık 1000 kişi istihdam edecek olan bir lastik fabrikası geliyor.

Akşam yemeğini Çerkeş Belediyesi Sosyal tesislerinde Kaymakamımız, Belediye Başkanımız ve Belediye Meclisi üyelerimizle birlikte yedik. Belediye Başkanı Şükrü TARHAN burada yaptığı konuşmada, İstanbul'da her vilayete örnek olacak güzel bir birliktelik oluşturduğumuzu, Çerkeş İlçemizin köy derneklerinin bu birlikteliğin içerisinde olmalarının kendileri için de önemli olduğunu, bu birlikteliğe sahip çıkmamız gerektiğini ifade etti. Bizde kendisine Çerkeş Dernekler Birliğinin oluşturulmasında verdiği katkıdan dolayı teşekkür ettik.

Çerkeş Kaymakamı Ziyaretimiz

3 günlük ziyaret sonunda geri dönüş yolunda yaptığımız değerlendirmede, hiçbirimizde yorgunluk belirtisi yoktu. Hepimiz son derece keyif almıştık. Gördüklerimiz, Çankırı'da iyi şeyler oluyor. Heyecan ve enerji dolu yöneticiler görev başında ve bölge için birşeyler yapmanın telaşı içerisindeler.

En önemli endişe ki bunu bizlerde paylaşıyoruz. Yöremizde yapılmakta olan yatırımlar sebebiyle, yaşanacak olan nüfus artışının demografik yapıyı yöre insanı aleyhine bozması bir tehlike olarak görünüyor. Buna önlem olarak yöremizdeki işverenlerin eleman istihdamı sırasında yörenin insanına öncelik tanımaları, yörede yeterince eleman bulunamıyorsa bu açığı gurbette yaşayan Çankırılılardan sağlamaları, bu kitleye ulaşmak için federasyonumuzun hizmete hazır olduğu belirtilmiştir. Yakında yayına girecek olan www.kariyer18.com internet sitemizin bu ihtiyacı karşılamak amacıyla hazırlandığını belirttiğimiz her yetkili, eleman arayan işyerlerinin duyurularını bu internet sitesinden yapmaları gerektiğini ifade etmiş ve bu internet sitesini kendi internet sitelerinde link vermek suretiyle destekleyeceklerini belirtmişlerdir.