İBB KÜLTÜR SANAT   1 -6 MART ETKİNLİK TAKVİMİ
İBB KÜLTÜR SANAT   1 -6 MART ETKİNLİK TAKVİMİ

SEMİNER

01 Mart  Salı Saat: 18.30
FELSEFE VE SANAT
BİR RESSAM BİR TABLO
Düzenleyen: Dücane Cündioğlu
Yer: Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi

Öncelikle ve daima felsefe. Sonra sanat. Ama hüzünle... ışığın ve renklerin dünyasından hareketle.... duyuların ve duyguların...
Ne ki eninde sonunda kavramlara... kuram’a... akl’ın o sevimsiz melekûtuna...
Toplanmak için dağılacağız. Yaklaşmak için uzaklaşacağız.
İzini bulamayacağımızı bildiğimiz o sevgilinin uğruna... Kim bilir belki de bulmayı istemediğimiz, hani o karşılaşmaktan, hatta gözlerine bakmaktan bile çekindiğimiz ahu’nun...
Neşe yasaklanmış bize!
İsteksizce tavaf edeceğiz bu yüzden etrafında. Kanayan yüreğimizle.
Sadece nefesini duymak için.
İnsanın nefesini.
Duyarsak ayaklarının dibine düşeceğiz. Hâlsizce.
Secde edeceğiz.
İnsana.
Bağışlanma hakkımızı kullanmaktan vazgeçeceğiz.
Ölüm orucu tutuyoruz diyeceğiz bakan gözlerinin nûr-ı siyahına bakmayı bile beceremeyen gözlerimizle...
Burak’ın üstünden inecek ve vuslatı reddedeceğiz.
Şiddetle.
Firaktan haz mı alınır? Rahm etmedin, aldırdın.
Bizi hicrana sen müptelâ eyledin ey sevgili,
Ünsiyete hasretiz,
diyeceğiz.
İnsana.
Naz edeceğiz bu sefer inad edeceğiz.
Duymazlıktan geleceğiz cebrinin sesini.
Ayağının dibinden kalkmayacağız.
Eşikteyken uykuya dalacağız.
Dersleri uykudayken yapacağız




SEMİNER
02 Mart Çarşamba  Saat: 18.30
DİN VE EDEBİYAT
Düzenleyen: Ali Nar
Yer: Türkiye Yazarlar Birliği

Programda Çanakkale Zaferi ve Şehitler Marşı aşağıdaki başlıklar halinde işlenecektir:
a) Mehmed Âkif Ersoy’un kimliği.
b) Sanat yönünden şiirin incelenmesi
c) Dini içerik yönünden şiirin tahlili



KONSER
02 Mart Çarşamba Saat:20.00
 KÜRŞAT BAŞAR & GÜVENÇ DAĞÜSTÜN & BİLAL KARAMAN KONSERİ    
Yer: Bakırköy Cem Karaca Kültür Merkezi


SEMİNER
03 Mart Perşembe Saat: 18.00
ÇAĞDAŞ TÜRK  DÜŞÜNCESİ DERSLERİ
Düzenleyen: İsmail Kara
Yer: Altunizade Kültür ve Sanat Merkezi

Said Halim Paşa’nın bütünlüklü fikir dünyası birbirini tamamlayan unsurlar üzerinde kurulu. Bu derste ele alınıp tahlil edilecek fikirleri için Kavalalı’nın torunu olması, Mısır, İstanbul ve Avrupa üçgeninde yetişmesi, İttihat ve Terakki ile olan yakın münasebetleri, İslâmcılık hareketi içindeki mühim yeri, İslâm dünyasının nereye gittiği üzerine kafa yorması, nihayet Hariciye vekilliği ve Sadrazamlığı gibi ögeler hesaba katılabilir.  



SEMİNER
03 Mart  Perşembe Saat: 18.30
50 YIL ÖNCE 50 YIL SONRA
Düzenleyen: Üstün İnanç
Yer: Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi
50 Yıl Önce 50 Yıl Sonra programlarıyla Türkiye'nin yakın tarihi, tarihin aktörleriyle konuşulmaya devam ediyor.
Şiir dinletilerinin ve müzik icrasının da yer alacağı programlarda, Üstün İnanç konuklarını ağırlıyor. İlki 3 Kasım 2010 tarihinde yapılan  söyleşilerde bugüne kadar  yakın tarihin çok
önemli tanıklarından Orhan Birgit, Rasim Cinisli, Metin Eriş, Vehbi Sınmaz, Nevzat Yalçıntaş ve Cevdet Akçalı yer aldı.

Bu ay ise Avukat Zeki Hacıibrahimoğlu Ahmet Er'in hatıralarıyla 27 Mayıs'ı anlatacak. Ahmet Er 27 Mayıs 1960 darbesini yapan Milli Birlik Komitesi üyelerindendi.

Etkinliğin  yakın tarih meraklılarının ilgisini çekmesi bekleniyor.



KONSER
04 Mart Cuma Saat:20.00
EROL KÖKER TSM KONSERİ
Yer: Yeşilpınar Kültür Merkezi



SEMİNER
04 Mart  Cuma Saat: 18.30
EDEBİYATTA İSTANBUL’U OKUMAK
Düzenleyen: Kazım Yetiş
Yer: Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi

Seminerin bu ayki edebî şahsiyeti Ahmet Hamdi Tanpınar’dır. Tanpınar, gerek Beş Şehir, gerek romanlarında ve diğer yazılarında İstanbul’a önemli bir yer ayırır. Tanpınar, İstanbul’u sanat-estetik, kültür ve medeniyet penceresinden değerlendirir.  Onun romanlarında İstanbul, bir roman mekânı olmanın ötesinde kurguyu belirleyicidir ve roman kişilerinin şahsiyetinin bütünleyicisidir.
Tanpınar’ın rehberliğinde tarih içinde İstanbul’da ruh dünyamızı keşfe beraber çıkalım.



KONSER
04 Mart Cuma Saat: 20.00   
BERRİN ŞENER KONSERİ
Yer: Bakırköy Cem Karaca Kültür Merkezi



KONSER
04 Mart Cuma Saat:20.00
“MEŞK”AHMET ERDOĞDULAR KONSERİ
Yer: Başakşehir Kültür Merkezi



KONSER
04 Mart Cuma Saat: 20.00
ASİTANE TOPLULUĞU
Düzenleyen: Kemal Karaöz
Yer: Altunizade Kültür ve Sanat Merkezi



KONSER
04 Mart Cuma Saat: 20.00
İSTANBUL ARABESQUE
Düzenleyen:Burcu Sarılar Akbulut
Yer: Kartal Bülent Ecevit Kültür Merkezi



KONSER
04 Mart Cuma Saat: 20.00
DUYGU KOÇAK KONSERİ
Yer: Ümraniye Atakent Kültür Merkezi



ÇOCUK OYUNU
05 Mart  Cumartesi Saat: 12.00
NASREDDİN HOCA
Düzenleyen:Zümrüdü Anka Tiyatrosu
Yer: Ümraniye Atakent Kültür Merkezi

Nasrettin Hocanın; oğluna, eşeğine ve seyircilere yaptığı şakayla oyunumuz başlar. Nasrettin hocanın yaptığı şakaları, komşusuyla atışmalarını, eşeği ve oğluyla olan konuşmalarını zevkle izleyeceksiniz.

Şakalarla dolu komik bir Nasrettin hoca macerasına hazır mısınız?



ÇOCUK OYUNU
05 Mart Cumartesi Saat: 12.00
PULSAR SAHNEDE
Düzenleyen:Büyülü Sahne
Yer: Kartal Bülent Ecevit Kültür Merkezi

Türkiye’nin ilk köpek kahramanı, çocukların sevgili dostu Pulsar, şimdi tiyatro sahnesinde!.. Hem de KIRAÇ’ın müzikleriyle!... Çocuklar, televizyonun sevilen yıldızı Pulsar’ın sürprizlerle dolu yepyeni macerasını, danslı şarkılı, çok renkli bir müzikalde “canlı canlı” izleyecekler. Pulsar’ın olağanüstü yeteneklerine, muhteşem bir hikâye içinde, gözleriyle şahit olacaklar: Pulsar’ın oynadığı televizyon dizisi bitmiştir. Ama Pulsar, rol arkadaşı, can dostu Çağlar’ı çok özlemektedir. Ve bir gün onu bulmak için yollara düşer. Amerika’da okumakta olan Çağlar’a kavuşmasının yolu, dünyanın en yetenekli köpeği yarışmasını kazanmaktan ve Amerika’daki finallere katılmaktan geçmektedir. Bu yolda ona sihirli oyuncaklar yardımcı olacaklardır. Hayal gücünün, dostluğun ve arkadaşlığın öne çıktığı çok farklı, çok eğlenceli bir macera onları beklemektedir. Çok farklı... Çok heyecanlı... Çok eğlenceli!... Üstelik çok da eğitici... Pulsar’ı kaçırmayın!
Yapım: Büyülü Sahne
Yazan: Kubilay Zerener - Savaş Özdemir
Yöneten: Savaş Özdemir
Müzik: Kıraç
Koreografi: Yeşim Alıç
Dekor: Deniz Saraçoğlu
Işık: Ahmet Çoban – Celal Hikmet
Oynayanlar: Pulsar Von Juliet, Gamze Aral, Ezgican Karakoç, Oben Fışkır, Sedanur Özgün



ÇOCUK OYUNU
05 Mart Cumartesi Saat: 12.00
BAHAR ŞENLİĞİ
Düzenleyen: Tiyatro Lir
Yer: Tuzla İdris Güllüce Kültür Merkezi

Dostlarımız her yıl kutladıkları bahar şenliği için hazırlık yaparken ULU CINAR, şenliği başlatacak olan "bahar çarkını çalıştırma görevini" Çeri’ye verdiğini ilan eder. Çeri çarkı çalıştıracak sihirli cümleyi bulabilecek midir? Peki dostlara Minti'nin, Tiko ve
Fiko'nun basına neler gelecektir?..



ÇOCUK OYUNU
05 Mart Cumartesi Saat: 12.00
BİRİMİZ HEPİMİZ HEPİMİZ AKUT
Düzenleyen:Tiyatro Kare
Yer: Sultanbeyli Kültür Merkezi

“Birimiz Hepimiz, Hepimiz Akut”
Tiyatro kare ve AKUT- Arama Kurtarma Derneği çözüm ortaklığı yaparak, toplumu vuran afetler konusunda çocuklarımızı bilinçlendiriyor.
Nedim Saban ve Nasuh Mahruki gibi alanlarında saygınlık kazanmış isimlerin liderliğinde yürütülen proje aynı zamanda 2010 yılında Avrupa Kültür Başkenti olan İstanbul’un deprem kuşağında yer alması nedeniyle de ayrı bir öneme sahip. Bu nedenle 2010 çerçevesinde gerçekleşecek faaliyetler arasında yerini alıyor. Nedim Saban’ın yeniden hayata geçirdiği Beş Kafadarlar Çocuk Tiyatrosu prodüksiyonu olarak sahnelenen çocuk müzikali “Birimiz Hepimiz Hepimiz AKUT”, yurdun dört bir yanında sergilenmeye devam ediyor. AKUT gönüllüsü tiyatro sanatçısı Harun Öngören tarafından kaleme alınan ve sahneye konulan, Yeşim Alıç’ın koreografisine, Arda Aydoğan’ın müziklerine imza attığı müzikalin tanıtım şarkısını Funda Arar seslendirdi.  
 “Birimiz Hepimiz Hepimiz AKUT” adlı müzikal yarının büyükleri olarak ülkemizin sorumluluğunu üstlenecek olan çocukları deprem ve genel anlamda doğal afetler konusunda bilinçlendirmek, sorumluluk almalarını sağlamak ve bilgilendirmek amacıyla AKUT ile birlikte yürüttüğü önemli bir sosyal sorumluluk projesi.
Projede çocukları korkutarak değil tiyatronun sıcak atmosferi desteğiyle bilgilendirmek amaçlanıyor.
Oyun, tüm Türkiye’de eş zamanlı olarak çeşitli okullar, kültür merkezleri ve belediyeler için sosyal sorumluluk projeleri kapsamında oynandı ve bu sezon da oynanmayı sürdürecek. Oyunun gelirinin bir bölümü AKUT Arama Kurtarma Derneği’ne bağışlanacak.  
Oyun Özeti
Siz hiç konuşan bir çimento torbası gördünüz mü ya da konuşan bir selvi ağacı veya paslansa da eski gücünü kazanmak için çabalayan bir demir çubuk. “BİRİMİZ HEPİMİZ. HEPİMİZ AKUT” adlı oyunumuzun büyülü dünyasına hoş geldiniz.
Kahramanımız zeki, sevimli bir o kadar da oyun oynamayı seven bir çocuk adı Önder.  Bizim Önder, Şu sıralar Oyun oynamayı ders çalışmaya tercih etmekte. İhmal ettiği dersleri ise onun başına öyle işler açacak ki oyunu izlerken sizlerde ne demek istediğimizi daha iyi anlayacaksınız.
Önder bilgisayar başında o kadar fazla zaman geçiriyor ki AFETLERLE ilgili ödevini tamamlayamıyor. DEPREM TEHLİKE AVI’NI (çocuklarımız için öğretici bir check list çalışması) haliyle ihmal etmiş oluyor. Odasını incelemediği için oynadığı elektrik kablosu yüzünden küçük bir çarpılma yaşaması oyunumuzun açılış noktası.
Onu almaya gelen sınıf arkadaşlarıyla beraber bir araştırma ödevi için gitmesi gereken AKUT ARAMA-KURTARMA DERNEĞİ’NE gidememesi oyunun ilerleyen bölümlerinde ona neler kaçırdığını, bu bilgilerin aslında onun için ne kadar gerekli olduğunu gösterecektir.
Bu önemli gezi yerine yaşadığı şok sonucu gördüğü hayal ülkesi ve kahramanları onu bir maceraya doğru seyahate çıkaracaklardır. Ancak burası masallarda okuduğumuz gibi bir hayal ülkesi değildir.
Sakar Usta ve Her İşten Anlar Bey’in yaptığı akıl almaz işlere karşı kendini bir anda ilginç bir maceranın içinde bulan Önder, Kedi Rihter Çimçim Çimento, Selvi ve Demirle el ele verip çocuklar için yapılmış ama kullanılmayan bir oyun parkının atmosferinde, güvenli yaşam için omuz omuza verirler. Sonuçta kazanan birlik beraberlik sevgi dostluk hoşgörü gibi “yaşayan değerler” olacaktır.
Oyunda didaktik anlatım öğelerinden kaçınılmış çağdaş tiyatronun gerektirdiği bir sahne dili kullanılmıştır



ÇOCUK OYUNU
05  Mart  Cumartesi Saat: 12.00
ÇER ÇÖP DERLER BİZE
Düzenleyen:Ortadirek Tiyatrosu
Yer: Güngören Erdem Beyazıt Kültür Merkezi

“Çer Çöp Derler Bize” adlı oyun çevreye atılan atık maddelerin geri dönüşümünü sağlamak ve çevre bilincini aşılamak için çocukların dünyasına pilcik, cam adam, kağıt adam, metal adam, toprak ana, deniz ana gibi birbirinden renkli karakterlerle girmektedir. Oyun altı kişilik kadrosu görsel temaları ve verdiği mesajla oldukça ilgi çekiyor.




ÇOCUK OYUNU
05 Mart Cumartesi Saat: 12:00
TAFULİ
Düzenleyen: Tiyatro Tam
Yer: Altunizade Kültür ve Sanat Merkezi

Asıl adı Tufan olan Tafuli 5 - 6 yaşlarında varlıklı bir ailenin tek çocuğudur.
Konuşmaya başladığından itibaren hiçbir dileği geri çevrilmeyen bu şımarık arkadaşımız doğum günü için annesinden devasa bir ayı, babasından ise insana benzeyen bir robot ister.
Bu isteğide geri çevrilmeyen Tafuli’yi küçük bir oyun beklemektedir.




ÇOCUK OYUNU
05 Mart Cumartesi Saat: 12.00
SABIRSIZ  ROZALİ
Düzenleyen: Tiyatro Akkaş
Yer: Başakşehir Kültür Merkezi

Sabirsiz ve kurallara uymayan bir çocuk olan rozali’nin, yaptiği hatalari düzeltmeye çalişirken başindan geçen maceralari konu alan oyun, interaktif özelliği ile de öne çikiyor…
Oyunumuzda çocuklar için birkaç temaya vurgu yapilmak istenmektedir.
Öncelikle yaşadiğimiz toplum içerisinde mutlaka uymamiz gereken kurallari göz ardi etmememiz gerektiği.
Yaptiğimiz hatalari kabullenerek onlari düzeltmeye çalişmamiz gerektiği.
Arkadaşliğin ve paylaşmanin hayatimizin vazgeçilmezleri arasinda olduğunu unutmamamiz gerektiği gibi…
Ayrica, çocuklarin kişisel gelişimini destekleyen ve hayal dünyalarini geliştiren eğlenceli bir oyun.



ÇOCUK OYUNU
05 Mart Cumartesi Saat: 12.00
KARAGÖZ ÇEVRECİ
Düzenleyen: İsmail Yeşilbağ Tiyatrosu
Yer:Fatih Ali Emiri Efendi Kültür Merkezi



ÇOCUK OYUNU
05 Mart Cumartesi Saat:12.00
ALTIN ŞAÇLI PRENSES RAPUNZEL
Düzenleyen: Tiyatro Mie
Yer: Bakırköy Cem Karaca Kültür Merkezi

Güzeller güzeli Rapunzel, öyle güzel öyle iyi yüreklidir ki, onu büyüten Cadı, kimseler görmesin diye erişilmez kuleye hapseder.

Bir gün ülkenin Prens'i ormanda yürüyüş yaparken, altın sarısı uzun saçlarıyla kulede ki Rapunzel'i görür, göz kamaştıran güzelliği karşısında büyülenir.

Cadı, olan biteni öğrendiğinde çok sinirlenir ve kötü planlar yapar. Acaba güzel Rapunzel Cadı'nın hapsettiği kuleden kurtulup özgürlüğüne kavuşabilecek midir?



ÇOCUK OYUNU
05 Mart Cumartesi Saat: 12.30
DÜNYA BİZE KALSIN
Düzenleyen: Tiyatro Yansıma
Yer: Yeşilpınar Kültür Merkezi

Oyun; gündelik hayatımızda önem vermeden israfta bulunduğumuz su ekmek zaman yiyecek para elektirik su doğalgaz gibi birçok önemli kaynağın israf edilerek verimsizce kullanımını anlatmakta ve seyirciyi de bu konuda olumlu anlamda bilgilendirmektedir.
Oyunumuz; eğlenceli bir üslupla görsel bir eğitim sağlamaktadır.
Oyunun amacı; oyunumuzu seyreden küçük kardeşlerimize, tutumlu olmayı öğretmek, toplumun bireyin kişiliğini ezmesini önlemek, bireyin düşünceyi eyleme sokma yeteneğini ortaya çıkarmasına yardımcı olmak, kamu bilincini kazandırmak, toplum içinde ve aile içinde sorumluluk sahibi oldukları düşüncesini sağlamaktır.

Yazan: Erkay Yavuz
Yöneten: Erkay Yavuz
Oyuncular: Deniz Kurubaş, Can Ermiş, Melike Şişman, Mehmet kurt
Ses-Işık: Hakan Çetiner
Müzik: Alp Tuğhan Taş



SEMİNER
05 Mart  Cumartesi Saat: 14.00
TÜRK MODERNLEŞMESİ
Düzenleyen: Süleyman Seyfi Öğün
Yer: Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi



SEMİNER
05  Mart Cumartesi Saat: 14.30
YAZARLIĞIN SAKLI BAHÇESİ
Düzenleyen: Ali Ural
Yer: Yazarlar Birliği

Bu ay programda yazar O. Henry ve öyküleri işlenecektir.



SEMİNER
05 Mart Cumartesi Saat: 16.00
TÜRK ROMANI ÜZERİNE
Düzenleyen: Mustafa Miyasoğlu
Yer: Türkiye Yazarlar Birliği

“İstiklâl Savaşı Romanları”
İstiklâl Savaşı'nı ele alan Türk romanları iki çerçevede ele alınabilir. Birincisi savaşın içinde yazılan Ateşten Gömlek / Halide Edip ve Dikmen Yıldızı / Aka Gündüz gibi romanlar. Savaştan hemen sonra yazılan Reşat Nuri’nin Çalıkuşu, ve Yakup Kadri’nin Yaban romanları da bu bağlamda değerlendirilebilir.

İstiklâl Savaşı'ndan çok sonra yazılan Yorgun Savaşçı / Kemal Tahir, Kalpaklılar / Samim Kocagöz ve Küçük Ağa / Tarık Buğra gibi romanlar ikinci çerçevede ele alınabilir. Bir dönem romanlarla yapılan toplum mühendisliği ile Köy Romancılığı gibi güdümlü tavırlardan uzak duran romancılarımız için İstiklâl Savaşı önemli ve dikkate değer bir konu olarak ele alınmıştır. Bu yüzden çağdaş romanımızın gelişmesinde İstiklâl Savaşı önemli bir yer tutar. Çünkü her romancıyı cezbeden büyük bir konu olduğu ortada...



ÖZEL ETKİNLİK
05 Mart  Cumartesi Saat: 18.00
TURAN OFLAZOĞLU’NA SAYGI GECESİ  
Yer: Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi

“Türk Tiyatrosu’nun Usta Yazarı Turan Oflazoğlu”

Oturum Başkanı
Mehmet Nuri Yardım

Konuşmacılar
Prof. Dr. İnci Enginün
Engin Uludağ
Cüneyt Türel




KONSER
05 Mart Cumartesi Saat: 19.00
1960-1970 DÖNEMİ ROMANTİK TÜRK FİLM MÜZİKLERİ
Düzenleyen: Aaron Kohen
Yer: Yerebatan Sarnıcı



KONSER
05 Mart Cumartesi Saat: 20.00
GÜNAY KONSERİ
Yer: Yeşilpınar Kültür Merkezi



KONSER
05 Mart Cumartesi Saat: 20.00
MAKAMDAN ŞİFAYA KONSERİ
Düzenleyen: Darüşşifa Müzik Araştırma Topluluğu
Yer: : Başakşehir Kültür Merkezi




KONSER
05 Mart Cumartesi Saat: 20.00
İSTANBUL SAZKAR TOPLULUĞU
Düzenleyen: Mehmet Bitmez
Yer: Tuzla İdris Güllüce Kültür Merkezi
Mehmet Emin Bitmez
1980 yılında İ.T.Ü. Türk Musikisi Devlet Konservatuarı’ndan mezun oldu. 1981 yılında kurumda asistan olarak başladığı görevini halen aynı üniversitede öğretim görevlisi olarak sürdürmektedir. İ.T.Ü. Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Çalgı Bölümü’nde 1988-1995 yıllarında “ sanat dalı başkanlığı” görevinde bulundu. 1990 yılında İ.T.Ü. Sosyal Bilimler Bölümü’nde “Tanburi Cemil Bey’in Tanbur İcrasının Özellikleri”ni araştırıp incelediği bir çalışma ile “Master” (Yüksek lisans) yaptı. Aile içi müzik ortamında yetişti ve Urfa sıra geceleri geleneğinde dönemin en önemli ustaları ile meşk etti.  
Konservatuar eğitimi sırasında Mutlu Torun, Okul harici Cinuçen Tanrıkorur Ud hocaları olmuştur. Türk Müziği teorisini Neyzen Akagündüz Kutbay, Bekir Sıdkı Sezgin, Niyazi Sayın ve Cinuçen Tanrıkorur’dan öğrendi. Eğitimi sırasında Kemal Batanay, Naime Batanay, Sadettin Heper,  Prof.Faruk Timurtaş, Yılmaz Öztuna, Hurşit Ungay Demirhan Altuğ  gibi önemli şahsiyetler hocası olmuşlardır.
Ud virtüozu Bitmez, öğrenim yılları ve sonrasında da tanbur virtüozu Cemil Bey'in makam ve icra anlayışını analiz ederek, ileri teknik, üslub ve tavrı üzerine ciddi ve kapsamlı araştırmalar yaptı. Dünya’nın en önde gelen ud sanatçıları arasında gösterilen Bitmez, Şerif Muhiddin Targan'ın virtüozitesi, Udi Nevres Bey, Yorgo Bacanos ve Cinuçen Tanrıkorur gibi büyük ustaların Ud icralarını, tarzlarını ve teknik özelliklerini inceleyerek, temelde geleneksel ve klasik öğelere bağlı üslup ve tavırla kendine has ileri bir icra tekniği geliştirdi.
Ud'dan çıkardığı parlak, net ses ve ileri tekniği usta icracı ve dinleyenler tarafından önemle vurgulanan en belirgin özelliklerindendir. Müzikoloji alanında geniş araştırma-inceleme ve çalışmalar yapmakta olan Bitmez'in Türk Müziğinin çeşitli formlarında bestelenmiş önemli  saz ve sözlü eserleri mevcuttur.
Bitmez Türk Müziğini temsilen çok sayıda ülkelerde (Almanya, İtalya, “Sicilya, Sardünya adası, Venedik”, Hollanda, Fransa, Fas, Tunus, İngiltere, Cezayir, Lübnan, İsrail, Brezilya, Amerika, Belçika, Romanya, Bulgaristan, Yunanistan, İsveç, Norveç, Danimarka, Finlandiya, İsviçre, İspanya, Sudan, Rusya, Avusturya vs...) ve birçok şehirlerinde uluslararası müzik festivalleri kapsamında konserler vermiştir.
“İstanbul Kanatlarımın Altında” adlı sinema filminin müziklerine fikirleri ve Ud icrası ile katıldı. Aynı zamanda bu filmin müzikleri Türkiye’de ilk defa “CD” olarak çıktı.
1992’de kemençe virtüozu, İhsan Özgen ile “Anatolia” adı altında “Ege ve Balkan Dansları” müziklerinden oluşan çeşitli konserler verdi. Bu çalışma “CD” ve kaset olarak gerçekleşti.
1992’de Lawrence “Butch” Morris Caz topluluğu ile Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda çaldı.
1993’de Neyzen Kudsi Erguner ile Fransız, İspanyol ve Türk sanatçılarından oluşan grupla Tasavvuftan Flamenkoya adlı proje ile önce Uluslararası İstanbul Müzik Festivali sonrasında Barselona’da Anfi Tiyatroda konser verdi. Bu çalışma CD ve kaset olarak gerçekleşti.
1995'de İhsan Özgen yönetiminde Anatolia grubu ile Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda "Tanburi Cemil Bey ve İzlenimler" adlı projede çaldı.
1996’da İsviçre’nin Cenevre ve Bern şehirlerinde ‘Ateliers d’ethnomusicologie’nin daveti üzerine 3 ud resitali ve konferans verdi.
1999’da Montreoux Jazz Festivali’nde Jazz grubu ile birlikte Kudsi Erguner ile beraber “Osmanlıda Saz müziği” repertuarından oluşan bir konser verdi. Aynı konser Almanya’nın “NDR” yayın organizasyonunun katkılarıyla Hamburg, Bremen ve Manhaim şehirlerinde tekrarlanmıştır.
2000 tarihinde Fransa’nın “Perpignan” şehrinde “Festival de Musique Sacree” de Musiques, chants Soufis et Flamenco (Tasavvuftan Flamenkoya) projesinde çaldı.
2000 tarihinde Venedik (Venesia Italy) de festival kapsamında 2 (iki) Mevlevi Ayini icrasına ud ile katıldı.
Aralık 2000’de “Miskenot sha’anomin, jerusalem”(Kudüs) ile Prof. Edwin Seroussi yönetiminde Hebrew Üniversitesi’nin birlikte organize ettikleri ve “Mediterranean Musical Dialogue” No.5 diye adlandırılan çalışmalara resmi olarak davet edilerek konferans ve 1 hafta süren Türk Müzik teorisi, ud dersleri (workshope ve masterclass)  ve 2 resital verdi.
2000 yılı Şubat ayında Theater AAN Het Vruthof’un organizasyonunda Kudsi Erguner topluluğu ile Prins Kantemir ve Ali Ufki Bey’in Repartuarından oluşan Rotterdam, Den Haag, Maastricht, Gent, Bruxelle, Antwerpen, Amsterdam, Utrecht’te 8 konserde çaldı. Bu proje CD olarak çıktı.
14.06.2000 tarihinde Uluslararası İzmir, 16.06.2000 tarihinde de Uluslararası İstanbul Müzik Festivalleri’nde Fransız Yaylı Sazlar Orkestrası, Perküsyon (percussion) grubu, Türk Müziği sazlarından oluşan büyük orkestra ile Fransız, Türk ve Hintli ünlü ses sanatçılarının eşlik ettiği, (tamamı Nazım Hikmet’in şiirlerinin bestelerinden oluşan) "Ölüm ve Yaşama Dair" adlı iki konsere ud icracısı olarak katıldı. Bu çalışma CD olarak hazırlandı.
2002’de Fas Krallığı’nın davetlisi olarak Kudsi Erguner grubu ile beraber “Osmanlı Davulları” projesi 2003’de Uluslararası İstanbul Müzik Festivalinde Dünyaca ünlü kemancı Shlomo Mintz, Cihad Aşkın, İsrailli Geleneksel Kemancı Yair Dallal ve Erkan Oğur’la birlikte çaldı. 2004’de Selanik’te bulunan En Chordaıs Müzik Okulu’nun organizasyonu ile gerçekleştirilen geleneksel Akdeniz Müzikleri projesin de iki seminer ve bir konser gerçekleştirdi. 2004’de Doğu Kudüs (Filistin) uluslararası festivalinde iki konser verdi. 2004’de Berlin’de düzenlenen “ Şimdi Now ” Festivalinde konser verdi.
2004’de Beyrut’ta gerçekleştirilen Osmanlı ve Flamenko müzikleri buluşması ile bir Konser, Ulusal Beyrut Konservatuarı’n da ise; seminer verdi ve master class yaptı.  2005 yılında “Uluslararası Ud Mitingi” (Internatıonel Lute Meetıng) adı ile gerçekleştirilen projede, Türkiye’yi temsil etmek üzere Atina’da Ud resitali verdi. Bir seminer ve master class gerçekleştirdi. 06-09 Temmuz 2005 tarihlerinde Uluslararası Filistin festivali’nde ( Palestıne Internatıonal Festival 2005)  Ramallah’ta  konser verdi.
18 Kasım 2005 tarihinde Berlin ve Stuttgart'da “Goethe’nin Dîvânı’ndan Gazeller “ projesinde icracı olarak yer aldı.
28 Kasım-10 Aralık 2005 tarihinde resmi görevli olarak davet edildiği Şam Yüksek Müzik Enstitüsü’nde bir seminer vermiş. Ayni Enstitü de Türk Müziği Ses Sistemi,  Makam bilgileri ve Ud konularında ders vererek  Şam ünlü opera binasında birde konser gerçekleştirmiştir. 05 Mart 2006 tarihinde Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda kendi projesi olan “Güneşin Doğuşu” adlı bir konser verdi.
18 Mart  2006  tarihinde 90. vefat yıldönümü anısına “Tanburi Cemil Bey” konulu bir açık oturum düzenleyerek oturumu yönetti ve aynı zamanda Tanburi Cemil Bey’e ait eser örnekleriyle de konser gerçekleştirdi.
9 Ekim 2006 tarihinde kendi oluşturduğu “İstanbul Sazkâr Topluluğu” ile III. Selim’den Tanburi Cemil Bey’e adlı proje ile CRR (Cemal Reşit Rey) konser salonunda bir konser verdi.
27 Aralık 2006 tarihinde Cezayir’de düzenlenen “Birinci Endülüs Müzik Festivali’ne”  uluslararası bilim adamlarından oluşan prestijli bir yarışmaya Jüri Üyesi olarak  katıldı ve bir performans gerçekleştirdi.
2006 yılnda  10 günlük süreyle “Şam Yüksek Müzik Enstitüsü”nde Türk müziği  Makam  dersleri ve Ud resitali  verdi.
2005-2006 tarilerinde İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür Dairesi Başkanlığı ve Kültür AŞ’ nin ortak yürüttüğü bilimsel ve sanatsal alanda her ay düzenlenen etkinlikler çerçevesinde müziğimizin büyük ustaların anısına birçok   konser ve açık oturum hazırlamıştır. “Türk Musikîsinin Saz Virtüozları”nı anma ve konserleri ki bunlar sırasıyla; “Tanburi Cemil Bey, Yorgo Bacanos, Şerif Muhiddin Targan, Udi Nevres Bey” olarak gerçekleştirmiştir. Türk Saz Musikîsi’nin büyük bestekârı olan “Refik Fersan” anılmış ve onun, eserleri seslendirilmek üzere konser gerçekleştirilmiştir. Yine her ay bir tane olmak üzere farklı makam ve reperturdan oluşan Türk Fasıl Musikîsi konserleri gerçekleştirmiştir. İlki gerek anma ve konserler, gerekse Fasıl Musikîsi konserleri şeklinde Türkiyenin en seçkin saz ve ses ustalarının içinde yer aldığı ve bu Musikîyi temsil eden kalan tek serhanende (Baş hanende) olan Nurettin Çelik’inde katılımıyla ve Bitmez’in oluşturduğu “İstanbul Sazkâr Topluluğu” ile gerçekleşmiştir.
02 Aralık 2007 tarihinde kendi oluşturduğu “İstanbul Sazkâr Topluluğu” ile “Müziğin Renkleri” adlı bir projesi ile CRR (Cemal Reşit Rey) konser salonunda bir konser verdi.
25 Şubat 2008 tarihinde, Doğu müziklerini temsil eden büyük cografyada, Türk, Arap ve Rumların, kültür alışverişlerinin kullanmış oldukları aynı müzik sisteminin temelinde farklı icra karakterlerinin ortaya koyan Bitmez’e ait olan “Üç Ud’un Hikâyesi” adlı kendi projesini Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda gerçekleştirdi. Konsere Mısır’dan (Kahire) katılan Udi, Naseer Shamma, Yunanistan’dan (Selânik) Udi, Kyriakos Kalaitzidis isimli sanatçılar katılmışlardır.
2006-2007 tarihlerinde, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür Dairesi Başkanlığı, Kültür Müdürlüğü ve Kültür AŞ’ nin ortak yürüttüğü etkinlikler çerçevesinde periyodik olarak yıl boyunca her ay düzenli olarak Kartal Bülent Ecevit ve  Altunîzâde  Kültür Merkezi’nde  düzenli  olmak üzere her ay iki konser  gerçekleştirdi.
2008-2009 tarihlerinde, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür Dairesi Başkanlığı, Kültür Müdürlüğü ve Kültür AŞ’nin ortak yürüttüğü etkinlikler çerçevesinde periyodik olarak yıl boyunca her ay düzenli olarak Kartal Bülent Ecevit, Altunizade ve Bakırköy Cem Karaca Kültür Merkezleri olmak üzere iki bazen üç konser gerçekleştirdi ve halen devam etmektedir.
2009 Haziran tarihinde  Beyrut  “Holly Sipirit Üniversitesi Arap Müzik Akademisi” tarafından  “Jüri üyesi” olarak davet edildi.  Uluslararası 18-30 yaş arası en iyi Ud icracısı yarışmasında  “Jüri Başkanlığı” yaptı. İTÜ Türk Musikîsi Devlet Konservatuarı’ndan mezun ettiği ve Yüksek Lisans yapmakta olan öğrencisi  bu yarışmada dünya ikincisi  olarak ülkemize büyük ödül kazandırdı. Bitmez, bir “workshop” ve “Ud” resitali gerçekleştirdi.
2009 Temmuz tarihinde Tunus Arap Müzik Konservatuarı’nın davetlisi olarak katıldığı (Summer Camp) Yaz Kampı adıyla düzenlenen çok sayıda öğrenciye 8 gün hızlandırılmış Türk Müziği Eğitimi (Ud) ve birde konser gerçekleştirdi.
2009 Ağustos tarihinde Suriye Müzik Akademisi’nin tarafından  “Jüri üyesi” olarak Şam’a davet edildi. Beyrut’taki yarışmanın bu defa ikinci ayağı olan uluslar 9-13 ve 14-18 yaş arası olmak üzere iki ayrı kategoride uluslararası en iyi Ud icracısı yarışması yapıldı. Bitmez, bu davette bir “Ud” resitali gerçekleştirdi.
Bitmez’in,  “İstanbul Rûyası” adlı enstrümantal kişisel ikinci albümü AK Müzik Yapım Organizasyonu tarafından çıktı.
İstanbul  2010 Avrupa Kültür Başkenti etkinliklerinde "Yazı'nın Müziği" adlı projesini 31 Mayıs 2010 Cemal Reşit Rey Sahnesi’nde gerçekleştirdi.
Bitmez ayrıca Milliyet gazetesi'nin "Yılın En Sevilen10 Şarkısı" yarışmasında 1990 yılında Seni Sordum Yıldızlara adlı bayati makamında eseri ve 1995 yılında “Ömrümü Çalan Yıllar” adlı hüseyni şarkısıyla “Yılın En Sevilen Şarkısı” ödülünü aldı.
 Dünya müzik marketlerinde yer alan birçok farklı müziklerle yirmiyi aşan CD’lerde fikirleri ve Ud icrası ile katılmıştır. Bunlardan;  Bekir Sıdkı Sezgin yürütücülüğünde Yapı Kredi yayınlarından “Büyük Besteler-Büyük Ustalar, Kudsi Erguner’in projelerinden “Tasavvuftan Flamenko”ya, “Sufi-Jazz”, “Osmanlı Davulları”, “İstanbul Kanatlarımın Altında” Sinema Film müziği, “Tatyos Efendi” Saz ve Sözlü eserleri, “Gazeller”, “Tanburi Cemil Bey” Eserleri, “Kantemiroğlu ve Ali Ufki Bey”, “Rembetiko”, Kemençe virtüozu İhsan Özgen’le beraber “Ege ve Balkan Dansları”,  kişisel ve ilki olan “Güneşin Doğuşu” Albümü vs… gibi değerli çalışmalarında bazılarıdır.
Bitmez’in aldığı bazı ödüller de; 1990 yılında Milliyet gazetesinin hazırlayıp sunduğu yılın en sevilen on şarkı yarışmasında “Seni Sordum Yıldızlara” adlı Beyati makamında, 1995 yılında aynı gazetenin aynı düzenlemeyle yaptığı yarışmada “Ömrümü Çalan Yıllar” adlı Hüseyni şarkıları yılın en sevilen şarkı yarışmaları ödülünü almıştır. Ali Talip Özdemir’in Çevre Bakanlığı görevinde bulunduğu sırada, çevre konulu ve Türk Musikîsi makamı esas alınarak düzenlenen çocuk şarkı yarışmasında Türkiye ikincilik ödülü aldı.
İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı’nda,“Mızraplı Çalgılar Anasanat Dalı Başkanlığı” görevinde bulundu Halen BİSED (Bilimsel ve Sanatsal Etkinlikleri Düzenleme Kurulu)Başkanlığı görevi ile aynı üniversitede öğretim üyesi olarak görevini sürdürmektedir. Bitmez, ud icracılığının yanında eski bir Türk çalgısı olan lavta’yı önemli derecede ve yardımcı olarak da tanbur çalmaktadır.




KONSER
05 Mart Cumartesi Saat: 20.00
NAME İSTANBUL KONSERİ
Düzenleyen: Enes Ergül
Yer: Ümraniye Atakent Kültür Merkezi




KONSER
05 Mart Cumartesi Saat: 20.00
GRUP KUMPANYA
Düzenleyen: Ayşenur Ergen
Yer: Sultanbeyli Kültür Merkezi




KONSER
05  Mart Cumartesi Saat: 20.00
HASAN CİHAT ÖRTER
Yer: Kartal Bülent Ecevit Kültür Merkezi

Sanatçı tüm dünyada en önemli müzik ve etnik modern sanat olaylarında gördüğümüz bir müzik adamı olmanın yanı sıra, sanat çevrelerince çağımızın modern filozofu olarak gösterilmektedir. Müzik ve enstrümanlarla çok küçük yaşlarda “Harika Çocuk” olarak tanıştı. Dünyanın en büyük müzik firmalarından EMI ve SONY MUSIC’in Uluslararası Kataloglarına giren sanatçı bugüne kadar 29 albüm, 9 kitap ve 2000’e yakın bestesiyle birçok değerli ödüle de sahiptir.




KONSER
05   Mart  Cumartesi Saat:20.00
MUSTAFA SAĞYAŞAR KONSERİ
Yer: Güngören Erdem Beyazıt Kültür Merkezi




KONSER
05 Mart Cumartesi Saat: 20.00
MEHMET KEMİKSİZ HAFIZLAR MUSİKİ TOPLULUĞU
Düzenleyen: Mehmet Kemiksiz
Yer: Fatih Ali Emiri Efendi Kültür Merkezi

“Kuddusî Gülistanı”
Mehmet Kemiksiz Ve Hafızlar Müzik Topluluğu
Mehmet Kemiksiz ve Hafızlar müzik topluluğu Mûsikî yolculuğunda siz gönül dostların
Ahmed Kuddûsî  Hazretleri’nin hânesine misafir etmek istiyor.

Niğde/ Bor’da medfun bulunan Ahmed Kuddusi Hz.nin Divanı’ndan gerek Bor’da yerel olarak icra edilen, gerekse musıki camiasında bilinen gerekse hiç duyulmamış eserleri topluluğumuzca “Kuddusi Gülistanı”  Gülzâr ve Gülşen’den oluşan iki CD’de bir araya getirilmiş bulunmaktadır.

Bu çalışmada yer alan eserlerin tesbitinde özellikle  Kuddûsî Hz.’nin şimdiye kadar hiç duyulmamış eserlerinin tanınmasına vesîle olan ve Bor’da “Kuddûsî” ocağının tüttürmeye devam eden Ahmed Kuddûsî Hz’nin torunlarından Ali Eren Efendi ve gönül dostlarına şükranlarımızı arz ederiz.

Her bir sözü nakış gibi gönül dünyamızı işleyen Kuddûsî Dîvânı’ndan bestelenmiş eserlerle evrad ve ezkârı bir aheng içinde sunmak üzere Mehmet Kemiksiz ve Hafızlar Müzik Topluluğu, Misafir Sanatçı Ahmed Şahin’in katılımı ile huzur dolu bir musıki akşamını sizlere armağan ediyoruz




KONSER
05 Mart Cumartesi Saat:20.00
SARAY FISILTILARI KONSERİ
Düzenleyen: Can Gülbal
Yer: Bakırköy Cem Karaca Kültür Merkezi

Saray Fısıltıları
Osmanlı saray musikisi kültürünün tarihine baktığımızda, imparatorluğun kuruluşundan itibaren müziğin toplumda çok önemli bir yer aldığını, Topkapı Sarayı’nın adeta bir konservatuar gibi kullandığını ve yoğun bir müzik eğitimi verildiğini görüyoruz. Osmanlı Padişahları ve yönetimde bulunan birçok kişi diğer sanatlarla ilgilendikleri kadar musikiyle de ilgilenerek birçok esere imza atmışlardır.
Saray bir kurul gibi çalışarak Osmanlı topraklarında yaşayan elit musiki şinasları bünyesine katıp saray içerisinde görevler vererek Türk Musikisinin gelişiminde büyük rol oynamıştır.
Saray Fısıltıları Projesinde; Osmanlı Musikisi’nin üstat bestekarlarının eserleri ve Neyzen Can Gülbal’ın onlardan esinlenerek bestelediği eserlerden oluşan bir repertuarı insanların beğenisine sunmaktayız.
    Can Gülbal Bestelerin bazıları:
1-    Saray Fısıltısı (Acemkürdi Saz Semaisi)
2-    Topkapı Bahçesi (Suzidil Saz Semaisi)
3-    Haremden Nağmeler (Hicaz Sirto)
4-    Yeniçeri Zeybeği    (Nikriz Zeybek)
5-    Yeminimsin (Nihavent Şarkı)
6-    Yine Zevrak-ı Derunum ( Isfahan Şarkı)
7-    Enderun Peşrevi (Şevkefza Peşrev)
8-    Saltanat (Hüzzam Saz Semaisi)
9-    Sultan Düğünü (Hüseyni Longa)
10-    Köçekçeler (Karcığar Köçekçe)

Günümüz müzik anlayışına baktığımızda, Klasik Türk Musikisi’ne verilen önemin gittikçe azaldığını ve neredeyse yok olma aşamasına geldiğini görmekteyiz. Klasik Türk Musikisi’ne bir nebzede olsa can vermek, halkımıza günümüzde de bu kültürün geçerliliğini sürdürdüğünü yeni eserler besteleyerek ve icra ederek göstermek amacındayız.




KONSER
05 Mart Cumartesi Saat: 20.00
RECER ALPER ÇEVİREL
Yer: Altunizade Kültür ve Sanat Merkezi

Recep Alper Çevirel

Profesyonel anlamda sürdürdüğü sanatçılığının yanı sıra Ortaköy Gönül Dostları Türk Müziği Topluluğu’nun da şefliğini ve repertuar hocalığını sürdüren Recep Alper Çevirel, ayrıca İstanbul Kültür Üniversitesi Türk Müziği Koro Şefliği ve hocalığı görevine'de devam etmektedir. Projesini yeni başlattığı konsepti tamamen Türk Müziği olan Duygu Denizi Konserleri de vermeye başlayan Recep Alper Çevirel 24 yıllık Devlet Sanatçılığı görevine başarıyla devam etmektedir


Anahtar Kelimeler:
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.