Ataşehir | İstanbul | Türkiye | Dünya | Son Dakika Haberleri

İBB KÜLTÜR A.Ş.  25-30 NİSAN ETKİNLİK YAKVİMİ
SEMİNER

25 Nisan Pazartesi Saat: 18.30
OSMANLI’DAN CUMHURİYET’E PORTRELER
Düzenleyen: Ahmed Güner Sayar
Yer: Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi

Bu ay ki seminerimizde yine Ayverdiler üzerine devam edilecek.


SEMİNER

25 Nisan Pazartesi Saat: 18.30
DÜNYADA NELER OLUYOR
Düzenleyen: Mustafa Özcan
Yer: Türkiye Yazarlar Birliği

 2011'den sonra nasıl bir Ortadoğu bizi bekliyor...


SEMİNER

25 Nisan Pazartesi Saat:18.30
DOĞU’NUN BATISI
Düzenleyen: Ali Şükrü Çoruk
Yer: Atatürk Kitaplığı


SEMİNER

26 Nisan Salı Saat: 14.00
MODERNLEŞME KAVRAMLARI
Düzenleyen: Enes Kabakçı
Yer: İstanbul Tasarım Merkezi


SEMİNER

26 Nisan Salı Saat: 18.30
SEDAT UMRAN’LA EDEBİYAT ORTAMI
Düzenleyen: Lütfi Şen
Yer: Atatürk Kitaplığı


SEMİNER

26 Nisan Salı Saat: 18.30
OKUMA GÜNLERİ
Düzenleyen: Sevim Arslan
Yer: Türkiye Yazarlar Birliği
Programda Türk Edebiyatı’ndan  seçilen hikayeler okunacak ve üzerinde tartışılacaktır.


SEMİNER

26 Nisan Salı Saat: 18.30
FELSEFE VE SANAT:
BİR RESSAM BİR TABLO
Düzenleyen: Dücane Cündioğlu
Yer: Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi

Öncelikle ve daima felsefe. Sonra sanat. Ama hüzünle... ışığın ve renklerin dünyasından hareketle.... duyuların ve duyguların...
Ne ki eninde sonunda kavramlara... kuram’a... akl’ın o sevimsiz melekûtuna...
Toplanmak için dağılacağız. Yaklaşmak için uzaklaşacağız.
İzini bulamayacağımızı bildiğimiz o sevgilinin uğruna... Kim bilir belki de bulmayı istemediğimiz, hani o karşılaşmaktan, hatta gözlerine bakmaktan bile çekindiğimiz ahu’nun...
Neşe yasaklanmış bize!
İsteksizce tavaf edeceğiz bu yüzden etrafında. Kanayan yüreğimizle.
Sadece nefesini duymak için.
İnsanın nefesini.
Duyarsak ayaklarının dibine düşeceğiz. Hâlsizce.
Secde edeceğiz.
İnsana.
Bağışlanma hakkımızı kullanmaktan vazgeçeceğiz.
Ölüm orucu tutuyoruz diyeceğiz bakan gözlerinin nûr-ı siyahına bakmayı bile beceremeyen gözlerimizle...
Burak’ın üstünden inecek ve vuslatı reddedeceğiz.
Şiddetle.
Firaktan haz mı alınır? Rahm etmedin, aldırdın.
Bizi hicrana sen müptelâ eyledin ey sevgili,
Ünsiyete hasretiz,
diyeceğiz.
İnsana.
Naz edeceğiz bu sefer inad edeceğiz.
Duymazlıktan geleceğiz cebrinin sesini.
Ayağının dibinden kalkmayacağız.
Eşikteyken uykuya dalacağız.
Dersleri uykudayken yapacağız



SEMİNER

27 Nisan Çarşamba Saat: 18.30
FİLM ESTETİĞİ VE DÜNYA SİNEMASINDA AKIMLAR
Düzenleyen: Rıdvan Şentürk    
Yer: İstanbul Tasarım Merkezi

Program kapsamında film gösterimleri, yönetmenler, ülke sinemaları, film akımları, türler, oyunculuk yöntemleri gibi başlıklar ekseninde düzenlenecektir. Bu toplu ve özel film gösterimleriyle, katılımcılarımızın eğitimleri sırasında edindikleri teorik ve pratik bilgi ve becerilerini sınamaları, pekiştirmeleri, film kültürlerini gelişmeleri ve dünya sinemasındaki akımlar üzerinde bilgi edindirmeyi amaçlanmaktadır

Program Yrd. Dr. Rıdvan Şentürk tarafından yürütülecektir.


SEMİNER

27 Nisan Çarşamba Saat:18.30
İSLAM VE AYDINLANMANIN KAVRAMLAR VE OLGULAR ÜZERİNDEN MUKAYESESİ
Düzenleyen: Ali Bulaç
Yer: Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi

“Modernitenin üçüncü sac ayağı Modern Ulus Devlet”


KONSER

27 Nisan Çarşamba Saat:20.00
İSTANBUL TÜRKÜLERİ
Yer: Bakırköy Cem Karaca Kültür Merkezi


KONSER

27 Nisan Çarşamba Saat: 20.00
HAMİDE UYSAL TSM KONSERİ
Yer: Fatih Ali Emiri Efendi Kültür Merkezi

Hamide Uysal

1980 yılında Malazgirt’te doğdu. İlk ve orta öğrenimini Sakarya’da tamamladı. Mersin’de lise eğitiminin yanı sıra, İçel Musiki Derneği’nde solist ve korist olarak müzik çalışmalarına başladı ve buraya bağlı olarak çeşitli konser etkinliklerinde bulundu.  1997 yılında Silifke Uluslararası Folklor ve Müzik Festivali’nde TSM birinciliğini aldı.

1998’de girdiği İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Ses Eğitimi bölümünü ikincilikle kazandı. Burada dört sene Prof. Dr. Alâeddin Yavaşça’dan uslûp ve repertuar, Şehnaz Rizeli Hanım’dan nazariyat, Mehmet Şeker Bey’den tanbur, Ferşan Başaka Hanım’dan şan dersleri aldı ve Prof. Dr. Selahattin İçli, Erol Sayan ve diğer değerli hocalarla çalışma fırsatını buldu. Okul sonrasında da Prof. Dr.Alâeddin Yavaşça Bey’den musiki konusunda faydalanmaya devam etti. 2003’de TRT’nin düzenlemiş olduğu amatör sesler yarışmasında Marmara Bölge Üçüncüsü seçildi ve mezuniyetinden sonra müzik çalışmalarına çeşitli sanatçılarla konser etkinliklerinde bulunarak, fasıl ve solo programlarıyla devam etti.  Kartal Halk Eğitim Merkezi’ne bağlı olarak bir süre, repertuar ve nazariyat hocalığı yaptı.

2006’da katıldığı, Doğan Dikmen şefliğindeki CRR Türk Müziği Topluluğu’nda solist olarak konser çalışmalarına başladı, 2010’a kadar devam etti. Aynı zamanda, TRT İstanbul Radyosu’nda da,  Arşivden Mikrofona, Arşivden Sololar, Sanatçılarımızdan Birer Şarkı, Şarkılardan Bir Demet, Her Telden, Makamlar ve Şarkılar gibi çeşitli programların yapımcılığını üstlendi. Solo bant ve bazı canlı yayınlarda konuk sanatçı olarak görevlendirildi. TRT2 Kanalının Klasik Türk Müziği programında solist;  2009 yılında TRT Müzik Kanalı’nın  Fasıl programında, Nurettin Çelik’le fasıl gurubunda hanende olarak yer aldı.  
   
2011 yılında misafir sanatçı olarak alındığı, İstanbul Devlet Türk Müziği Araştırma Ve Uygulama Toplulu’ğunda solist olarak görev almakta ve özel çalışmalarıyla birlikte,  TRT İstanbul Radyosu’nda  yapımcı olarak çalışmalarını halen sürdürmektedir.


KONSER

27 Nisan Çarşamba Saat: 20.00
FERYAL ÖNEY-CAVİT MURTEZOĞLU
Yer: Güngören Erdem Beyazıt Kültür Merkezi

“Tebriz’den Toros’a...”

“Tebriz’den Toros’a” projesi, zaman ve mekândan yola çıkarak, Tebriz’den Toroslar’a doğru bu coğrafyanın düşünürlerinin izini sürüyor, onların öğütlerini saz ve sözle anlatıyor. Bu coğrafyanın güçlü ezgilerini dinlerken, bu ezgilerin hangi düşünsel iklimden beslendiğini de göreceğiniz “Tebrizden Toras’a” projesi adını Tebriz’den ve Toros Dağları’ndan alıyor. İlginçtir, eskiden Tebriz şehri Tavrij, Tavros ve Tovros olarak da anılıyordu. Tebriz ve Toros Dağları, eski, değerli bir medeniyeti koruyan parantezler olarak da düşünülebilir. Bölgelerin dil ve tarzlarında farklılıklar olsa da, konserde göreceğiniz gibi, ritüel müziklerinde hakikatin dili ve rengi değişmiyor.

Projenin iki solisti Cavit Mürtezaoğlu ve Feryal Öney, bundan önceki çalışmalarında güçlü yorumculukları ile dikkat çeken isimler…
Cavit Mürtezaoğlu, İran’ın Tebriz şehrinde doğdu. Bakü Konservatuarında okudu. İslam Rızayev’ in öğrencisi oldu.  Yeni bir ses sistemi oluşturarak, Azerbaycan  makamlarına Neva makamını Trio olarak ekledi. Bakü’deyken ‘Tebrizim’ adlı bir albümü yayınlandı. Azerbeycan’a giderek burada “Şahhatai İrfan Derneği”nin kuruculuğunu yaptı. İran’a döndükten sonra  ‘Senli Günler’  ve ‘Susmam’  adlarında iki albüm çıkardı. Film ve belgesel müzikleri hazırladı. 'O 3’ (Leyla-Mecnun) adlı bir müzikale  imza attı. İran’da videoklip birinciliğini kazanan Cavit Mürtezaoğlu, İranda Azerbaycan sanatçılar sendikasının kurulucuğu ve başkanlığını yaptı.  "101 Nefes" adlı bir şiir kitabı yayınlandı.  Felsefi yazılarıyla dikkat çekti ve İran, Avustralya, Azerbaycan, Almanya ve Türkiye’de felsefi seminerler verdi, sempozyumlara katıldı. "Kimdir Bu Gelen" adıyla ikinci şiir kitabı Azerbaycan’da yayınlandı. Türkiye’de “Virtüözler ve Cavit Mürtezaoğlu” adlı bir albüme imza attı.  20 yıla varan eğitim tecrübelerini, İstanbul’da kendi metoduyla ses eğitimi dersleri verdiği, ‘Ses Atölyesi’nde yoğunlaştırdı ve beş kitaptan oluşan doğu ve batı sentezli, vokal metodunu yayına hazırladı.

Türkiye’nin dört bir yanından gelen öğrencileriyle eğitmenliğe devam eden Mürtezaoğlu ayrıca  Beykent Üniversitesi'nde  "Şan-Solfej ve Sahne Organizasyonu" dersleri verdi.
Feryal Öney, Akşehir’de dünyaya geldi ve üniversiteye kadar yaşamını Konya Ereğli’sinde sürdürdü. Lise yıllarında, okuldaki amatör müzik faaliyetlerinin yanında, Ereğli Sanatseverler ve Musikî Cemiyeti’ne devam etti. 1987 yılında Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde okumak
üzere geldiği Boğaziçi Üniversitesi’nde, Folklor Kulübü (BÜFK) bünyesinde yürütülen müzik çalışmalarına katıldı.

Folklor Kulübü’ndeyken Şebnem Başar, Özcan Sönmez’den ve sonraki yıllarda da Fidan Kasımova’dan şan dersleri aldı. Son yıllarda Cavit Mürtezaoğlu’yla çalışmakta. İlk olarak 1996 yılında Azeri müzisyenlerle birlikte hazırladığı ve solistliğini yaptığı “Hardasan-Azeri Şarkıları” (Güvercin Müzik, 1996) albümünde; sonraki yıllarda Kalan Müzik etiketiyle sunulan “Kardeş Türküler”, “Kardeş Türküler-Doğu”, “Vizontele Film Müziği”, “Kardeş Türküler-Hemâvâz”, “Vizontele Tuuba Film Müziği” ve “Kardeş Türküler-Bahar” albümlerinde; aynı zamanda Kardeş Türküler konserlerinde solist / vokalist olarak yer aldı. Şu an Kardeş Türküler projede çalışmaya devam ediyor.
Feryal Öney, Bulutlar Geçer konser projesinde seslendirilen şarkıların bir bölümünün yer aldığı “Bulutlar Geçer” albümünü Kalan Müzik etiketiyle yayınladı.

Tebriz’den Toros’a Kadro:
Cavit Mürtezaoğlu: Solist
Feryal Öney: Solist
Selda Öztürk: Vurmalı çalgılar, vokal
Yunus Yaşin: Vurmalı çalgılar
Arslan Hazreti: Kamança
Can Hazreti: Tembur, klavye
Volkan Kaplan: Bağlama, tar
Emrah Karataş: Bas gitar

Tebriz'den Toros'a Repertuvar
1.Bölüm
1- MOGÎM İran Türkçesi & Farsça
2- GOFT BİYA Farsça
3- BARGE BARGE Kürtçe (Goranî)
4- EY KAREVAN Farsça
5- SIĞMAZAM İran Türkçesi
6- DEYİN ŞAH MENEM İran Türkçesi
7- FUZÛLİ 'CONTATTO'SU İran Türkçesi
8- BAHARİYE / ŞAH HATAİ İran Türkçesi
9- BİZ URUM ABDALLARIYIZ Anadolu Türkçesi
10- SARI YAZMA Anadolu Türkçesi
11- LÂZIM DEĞİLSEN Anadolu Türkçesi

2. Bölüm
1- SEYYAH İran Türkçesi
2- YOLCU Anadolu Türkçesi
3- SEGAH MUGAM /BULUT İran Türkçesi / Anadolu Türkçesi
4- BOZATLI HIZIR Anadolu Türkçesi
5- ŞAH-I MERDAN / ALİ'NİN DÜĞÜNÜ İran Türkçesi
6- HAYDİ GEL İran Türkçesi
7- SARHOŞ İran Türkçesi
8- TERSNÂME Anadolu Türkçesi


SEMİNER

28 Nisan Perşembe Saat:18.30
İSLAM TARİHİ VE KÜLTÜRÜ OKUMALARI
Düzenleyen: Ahmet Kavas
Yer: İstanbul Tasarım Merkezi

İslam Medeniyeti’ne dair, önemli müellifler ve eserleri üzerinden uzun dönemde yapılması planlanan okumaları ve katılımcıların hazırladıkları sunum programlarını içermektedir.

Program Prof. Dr. Ahmet Kavas tarafından yürütülecektir.


SEMİNER

28 Nisan Perşembe Saat: 18.30
İSTANBUL KONUŞMALARI / İSTANBUL HAMAMLARI
Düzenleyen: Selma Zarifoğlu
Yer: Türkiye Yazarlar Birliği

Konuşmacılar:
Fatih Üniversitesi Tarih Bölümü Öğr. Gör. Ahmet Yaşar
Osmanlı'dan Günümüze Hamam Kültürü

İstanbul Üni. Sanat Tarihi Bölümü Öğr. Gör. Ferudun Özgümüş
Bizans Dönemi Hamam Kültürü

Hamam Fotoğrafları Sergisi

Osmanlı Şerbeti ve ikram


SEMİNER

28 Nisan Perşembe Saat: 18.30
OSMANLI TARİHİNDEN AYRINTILAR
Düzenleyen: Ali Akyıldız
Yer: Atatürk Kitaplığı
“Osmanlı’da Grev Olgusu ve 1908 grevleri”
Bu konuşmada, modern bir hak arama yöntemi olan grevin Osmanlı kamuoyunun gündemine girişi ile II. Meşrutiyet’in ilânının yarattığı otorite boşluğu ortamında yeşeren 1908 grevleri analiz edilecektir.


SEMİNER

28 Nisan Perşembe Saat: 18.30
NECDET SAKAOĞLU İLE İSTANBUL HATIRASI
Düzenleyen: Fatma Kuş
Yer: Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi
İstanbul Neresidir? İstanbullu kimdir?
Programda, İstanbul'un tarihi kent çekirdeği ve çevresi tanıtılarak Osmanlı döneminde şehrin yönetimi ve fiziksel organizasyonu kurumlar ve mekânlar üzerinden ele alınacak. Ayrıca eski fotoğraflar eşliğinde, İstanbullu kimdir, İstanbul adabı ve Türkçesi nasıldır? konuları araştırmacı tarihçi Necdet Sakaoğlu tarafından anlatılacak.


SEMİNER

28 Nisan Perşembe Saat: 18.00
ÇAĞDAŞ TÜRK DÜŞÜNCESİ DERSLERİ
Düzenleyen: İsmail Kara
Yer: Altunizade Kültür ve Sanat Merkezi


KONSER

28 Nisan Perşembe Saat: 19.00
FOR LİFE
Düzenleyen: Ali Suat Tükel
Yer: Yerebatan Sarnıcı

Bir keman, bir piyano ve unutulmaz bir performans...
“For Life” adlı gruplarıyla geniş kitlelere ulaşan Ali Suat Tükel ve Serhat Songur; aşk şarkılarından çigana, film müziklerinden klasiklere çok özel bir repertuar sunuyor. İyi müzik dinlemek ve  akıllarda kalacak bir konser izlemek isteyen müzikseverler için...


KONSER

28 Nisan Perşembe Saat: 20.00
FATİH KORKMAZ THM KONSERİ
Yer: Güngören Erdem Beyazıt Kültür Merkezi


KONSER

28 Nisan Perşembe Saat: 20.00
SERKAN ÇAĞRI KONSERİ
Yer: Ümraniye Atakent Kültür Merkezi

Serkan Çağrı
Klarnetle henüz yedi yaşındayken tanışan sanatçı, on üç yaşına geldiğinde, geleneksel Erguvan Festivali kapsamında düzenlenen ve katılımcıların yaş ortalamasının kırk olduğu ‘En İyi Klarnet İcracısı Yarışması’nda özel ödüle layık görüldü.
1995 yılında Ege Üniversitesi Devlet Türk Müziği Konservatuarı'nda lisans öğrenimine başladı. 1998 yılında İ.T.Ü. Devlet Türk Müziği Konservatuarı'na geçiş yaparak üniversite öğrenimini burada tamamladı. Aynı üniversitede öğretim görevlisi olarak çalışmaya başlayan sanatçı, burada üç yıl klarnet eğitmeni olarak görev yaptı. Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Musikisi Bölümü'nde yüksek lisans öğrenimini tamamlayan Çağrı, halen Haliç Üniversitesi Türk Musikisi Bölümünde klarnet dersleri vermektedir.
Sanatçı akademik çalışmalarının yanı sıra yurtiçinde ve çeşitli uluslararası kültür ve müzik festivallerinde Türk müziğinin tanıtılmasına yönelik olarak farklı müzik toplulukları ile konser ve dinletilerde yer aldı.
Mercan Dede&Secret Tribe grubunda da yer alan Serkan Çağrı, bu grup ile Montreux Jazz(İsviçre), Jazz a Vienne(Fransa), Rhythm Sticks(İngiltere), Moers Festival(Almanya), Etnomalaga(İspanya), Skobje Jazz(Makedonya) gibi birçok önemli festivale katıldı.


DANS GÖSTERİSİ

28 Nisan Perşembe Saat: 20.00
ZEYNEP TANBAY DANS PROJESİ “4 AYAK”
Yer: Kartal Bülent Ecevit Kültür Merkezi

Koreografisi Zeynep Tanbay'a ait olan 4 AYAK, ZTDP'nin ilk projesidir.
4 AYAK, insan ilişkilerini dört ayaklı materyaller etrafında anlatır.

Yaşamımızın büyük bir bölümünü iskemlelerde, masalarda, banklarda, yataklarda geçiriyoruz, geri kalanını da ayakta…

Dört ayak üzerine düşenler, tutunamayanlar, hayatta eğreti duranlar, kenarda kalanlar, sadece izlemekle yetinenler, karar verenler, hakkında karar verilenler, ezenler, ezilenler, hayata bir hücreden başlayıp, yaşamında hücresinden çıkamayanlar; hasılı, insan ilişkilerinin bin bir türü ve halleri, 4 ayaklılarla 2 ayaklıların ilişkisinden ortaya çıkan dansın büyüsünde buluşuyor.

Zeynep Tanbay, koreografilerinde odak noktası olarak insanı ele alırken, insan ilişkileri, halleri ve ruhunu kurcalar. Salt beden dilinin kullanıldığı bir anlatım tercihi ve minimalist bir sahne düzeni ise bütün eserlerin ortak noktasıdır. Zeynep Tanbay’ın yaşama ve toplum düzenine dair sorumluluğu, kaygıları ve eleştirisinin izlerini, üç projesinde de farklı konseptlerde görmek mümkündür.


SEMİNER

29 Nisan Cuma Saat:18.30
MİMAR SİNAN OKUMALARI
Düzenleyen: Suphi Saatçi
Yer: İstanbul Tasarım Merkezi

Mimar Sinan’ı anlamanın onun beslendiği kültürü anlamak olduğu bilincinde metinler, fotoğraflar ve projeler üzerinden yapılacak olan okuma çalışmalarıdır.

Program Prof. Dr. Suphi Saatçi tarafından yürütülecektir.


SEMİNER

29 Nisan Cuma Saat: 18.30
SÖMÜRGECİLİK VE ORTADOĞU
Düzenleyen: Azmi Özcan
Yer: Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi


SEMİNER

29 Nisan Cuma Saat: 18.30
İSTANBUL EFSANELERİ
Düzenleyen: Ferhat Aslan
Yer: Atatürk Kitaplığı
“İstanbul'un Tılsımlı Taşları”
Çok eski tarihlerde hüküm sürmüş, efsanevi imparatorlar, İstanbul’a dünyanın dört bir tarafından hünerli mimarlar, mühendisler ve kâhinler getirtmiş, İstanbul’un her türlü afetten korunması, İstanbul’luların mutluluk ve huzur içerisinde yaşamaları için şehrin önemli mevkilerine tılsımlı taşlar, sütunlar inşa ettirmişlerdir. “İstanbul Efsaneleri” adlı seminerimizin mart ayı programında görsel malzeme eşliğinde İstanbul’un bu tılsımlı taşlarının yapılma sebepleri, bu taşların fonksiyonları ve etrafında oluşan efsaneler konu edilecek, dinleyiciler İstanbul’un az bilinen bir yönüyle tanıştırılacaktır.


KONSER

29 Nisan Cuma Saat:20.00
AHMET ERDOĞDULAR “GAZEL” KONSERİ
Yer: Altunizade Kültür ve Sanat Merkezi


KONSER

29 Nisan Cuma Saat:20.00
LEYLA ÜNVER KONSERİ
Yer: Bakırköy Cem Karaca Kültür Merkezi


KONSER

29 Nisan Cuma Saat: 20.00
TURGAY BAŞYAYLA KONSERİ
Düzenleyen: Göksel Baktagir
Yer: Başakşehir Kültür Merkezi

Turgay Başyayla ilk ve orta öğrenimini Çankırı’da tamamladı. 1995 yılında Antalya Akev Koleji’nden mezun oldu. Lise yıllarında profesyonel ligde basketbol oynadı. 1996 yılında Doğu Akdeniz Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nü kazandı. Eğitimi sırasında okulun THM ve TSM korolarını kurdu ve üniversiteler arası yarışmalarda dereceler alındı. İlk albümü "Nazlıcan" 2000 yılında, ikinci albümü "Ben Patlarsam Eğer" 2002'de müzik marketlere sunuldu. Anadolu'nun birçok vilayetinde ve beldesinde çok sayıda konser ve imza günü düzenledi.

Aynı yıllarda Motif Halk Oyunları Vakfı'nda halk oyunları eğitimine başladı ve ulusal organizasyonlarda ‘Motif’ ile birlikte ortak projelere imza attı. Cumhuriyet tarihinin TBMM'de halk konseri veren ilk sanatçı ünvanına sahip olan Turgay Başyayla, 2003 yılında Mavi Beyaz Görsel Sanatlar'ın ATV için çektiği "Şizofren Aşk" isimli TV filminde başrolde oynadı ve oyunculuk kariyerinin ilk filmini çekti. Mart 2005 'te değerli yönetmen Mesut Uçakan imzasını taşıyan ve TRT'nin önemli projelerinden biri olan "Otel İstanbul"da başrolde oynadı. Temmuz 2005 'te senaryosu yine Mesut Uçakan'a ait olan, ulusal ve uluslararası birçok festivalde yer alan "Anne Yada Leyla" isimli sinema filminde başrol oynadı ve Altın Portakal'a aday oldu. 2006’da Mecaz Film ve Kültür Bakanlığı projesi olan Harput fatihi “Belek Gazi” isimli filmde başrolde yer alan Turgay Başyayla, ilk dönem filmi tecrübesinde başarılı bir performans sergiledi. Turgay Başyayla, bundan sonraki oyunculuk kariyerini daha emin adımlarla sürdürmek için tiyatro üstadı ve yönetmen Arslan Kaçar'dan sinema ve oyunculuk dersleri aldı.

Turgay Başyayla'nın yeni albümü "Yediveren" sahibi olduğu Anka Prodüksiyon ve albümün dağıtımında işbirliği yaptığı, Marka Müzik tarafından müzik marketlere sunuldu. Sanatçımız, bundan sonraki projeleri için 7 bölgenin halk oyunları eğitimini aldı. Üçüncü albümde ilk klibi "Harmandalı Zeybeği", 2. klip “Halime Gız”, 3.klip yürürüm isimli eserlere çekmişti.
Yurt içi ve yurt dışında gerçekleştirilecek olan organizasyonlarda Turgay Başyayla'ya eşlik edecek olan, yaklaşık 100 kişiden oluşan ve dünya birinciliği dahil birçok uluslararası ödüle layık görülen Motif Halk Oyunları ve Avrasya Halkoyunları Derneği tekrar bu yeni  projede yer alıyor.

Sanatçımız “Öz” ve "Yediveren" albümleriyle müzik camiasında ve Anadolu’da verdiği kültürel hizmetler sebebi ile çeşitli üniversite, eğitim kurumları, gazete ve dergi, TBMM parlamentosu ve birçok vakıf tarafından Yılın En İyi Türk Halk Müziği Sanatçısı ve Halk Bilimleri Özel Ödülleri’ne layık görüldü…

"2008 Kral TV Video Müzik Ödülleri" yılın en iyi Türk Halk Müziği sanatçısı seçildi.
TRT'de Sıla Türküleri isimli programı sundu. Halen Kanal A' da salı günleri 21:30'da yayınlanmakta olan 'Türkü Şiir Türkiye’ isimli programı sunuyor...
Başakşehir’de yer alan İdeal Sanat Merkezi isimli bir eğitim kurumu bulunuyor.  Okulda ebru, teship, hat, THM, TSM, halk oyunları, karikatür, resim ve üniversiteye hazırlık ve bunun gibi daha birçok konuda eğitim veriyor…
2006-2008 yılları arası  İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kent Orkestrası işletmeciliği ve danışmanlığı yaptı…

3. Albüm " ÖZ "
Turgay Başyayla’nın üçüncü albümü "Öz" sahne ve görsel showların ağırlıkta olduğu bir repertuar ve bu konsepte temel olan bir albümdü. Dinleyenlerin ve izleyenlerin büyük beğenisini kazandı. Türkiye'de ilklerin denendiği, profesyonel bir kadro ile gerçekleşen özel bir albüme imza atan Turgay Başyayla'nın albümlerinde tüm yörelerimiz senfonik formda ve dünya müzikleriyle sentez yapılarak aranje ediliyor. Sanatçımız dansları ve yorumu ile tam bir görsel show sunuyor müzikseverlere. Oldukça yoğun sahne ve konser çalışmaları yapan Turgay Başyayla bu yoğunluğun sebebinin içtenlik, güler yüz, hareketli ve zengin sahnesinden kaynaklandığını söylüyor.
"Dinleyicilerimle aramda yoğun bir duygu alışverişi var. Bu albümle birlikte tüm Avrupa ülkeleri, Rusya, Türki Cumhuriyetleri ve Anadolu insanımın yaşam sürdüğü her yerden talep var. Artık ülkemi ve kültürümüzü tanıtmaya hazırım" diyor.

Yeni Albüm  “ YEDİVEREN ”
Yaklaşık bir sene süren bir hazırlığın ardından 13 eserden oluşan ve yedi bölgemizi bünyesinde bulunduran dev bir proje “Yediveren”. Yoğun TV ve sahne çalışmalarıyla birlikte Türkiye’deki eksikliğin temeline inmeyi amaçlayan ve türküleri farklı bir lezzetle başta gençlerimiz olmak üzere tüm anadoluya sevdirmek amacıyla gerçekleştirilmiş, bir albümden çok ciddi bir proje ortaya koymak gerekçesiyle yapılmış bir çalışma… Tamamı akademisyenlerden oluşan geniş bir kadroyla ortaya çıkan albümde yöresel türküler çağımızın müzik teknolojisinin doğru kullanılmasıyla ve her türkünün yöresel halk oyunlarıyla sahneye uyarlanmasıyla Türkiye’de bir ilki gerçekleştiriyor…
Amacı ve misyonu olan bu albümle gitgide gençlerimizin uzaklaştığı asil ve eşsiz kültürümüze birlikte hizmet edebilmek dileğiyle...



KONSER

29 Nisan Cuma Saat: 20.00
BAYATİ AYİNİ
Yer: Fatih Ali Emiri Efendi Kültür Merkezi

Konserin Teması
Kuçek Derviş Mustafa Dede’nin bayati makamındaki ayini; bilinen en eski mevlevi ayini olup Ayin_i Kadim olarak da anılmaktadır.
Enstruman Sayısı
Ud, Kanun, Kemençe (2), Ney (2), Kudüm, Bendir, Halile, olmak üzere toplam dokuz enstrüman çalacaktır.
Koro
Koroda on korist görev alacaktır.
Repertuvar
Dört selam Mevlevi Ayini. Ayin Ritüelsiz icra edilecektir.


KONSER

29 Nisan Cuma Saat: 20.00
NERMİN KAYGUSUZ KONSERİ
Yer: Ümraniye Atakent Kültür Merkezi


KONSER

29 Nisan Cuma Saat: 20.00
GRUP GÜNDOĞARKEN KONSERİ
Düzenleyen: Deniz Semizoğlu
Yer: Güngören Erdem Beyazıt Kültür Merkezi

Burhan Şeşen ve Gökhan Şeşen'in vokalleri eşliğinde, toplam 5 kişilik sahnesiyle Grup Gündoğarken,  yılların eskitemediği sevdiğimiz ve mırıldandığımız şarkılarına ilaveten yeni besteleri ile de karşımızda olacaklar.



KONSER

29 Nisan Cuma Saat: 20.00
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE ANADOLU ROCK
Düzenleyen: Şener Aytaş
Yer: Kartal Bülent Ecevit Kültür Merkezi

1996 yılında gitarda Yaren Karahasan, solist Mutlu Arı, basgitarda Ertan Subaşat ve davulda Şenel Aytaş ile kuruldu Yırtık Uçurtma.

Anadolu rock müziğini icra eden ustalardan feyz alırken, modern rock müziğin sesleriyle, yaşadığımız topraklara özgü kültürel ve müzikal motifleri başarılı bir şekilde sentezleyerek kendi besteleri, başarılı coverları ve kendine has yorumu ve duruşu ile de kendi tarzını yarattı. İlk yıllarda birçok bar programı ve festivallerde sahne alarak, kendilerini uzun yıllar takip edecek dinleyici kitlesini oluşturmaya başladı. Konserlerinde dinleyici ile samimi diyalogları ve içtenliği ile de kendini sevdiren Yırtık Uçurtma, coşkulu ve enerjik sahne performansı ile konserlerinde gerek kendi şarkıları, gerekse coverları ile beğeni topladı.

2001 yılında çoğunluğu kendisine ait olan parçalardan oluşan "Yırtık Uçurtma" isimli albümünü yayınladı. Bu albümde en çok öne çıkan "Yalnız Sen", "Deli Oğlan", "Çığlık" gibi söz ve müziği kendisine ait parçalarla kendi tarzını ifade ederken, Karacağolan'a ait "Alagözlü Benli Dilber" şiirini besteleyerek ve "Çanakkale" türküsünün rock formatındaki özgün coverını sunarak sahnelerdeki başarısını albümde de kanıtladı. Bu albümle birçok müzisyenin de dikkatini çeken ve desteğini alan Yırtık Uçurtma, Yavuz Çetin anısına yayınlanan "Gitarın Asi Çocukları" albümünde aynı sahneyi de paylaştıkları Cem Karaca, Kazım Koyuncu, Cahit Berkay ve Serdar Öztop gibi ustalarla birlikte "Çığlık" isimli parçası ile yer aldı. Yine birçok etkinlikte Cem Karaca, Moğollar, Erkin Koray, Haluk Levent, Bulutsuzluk Özlemi, Mor ve Ötesi gibi ülkemizin önemli isimleriyle ve guruplarıyla aynı sahneyi paylaştı.

2005 yılına gelindiğinde Yırtık Uçurtma yeni şarkılarını "İki" isimli albümü ile Serdar Öztop işbirliğinde Öztop Müzik'ten yayınladı. Bu yılllarda Yırtık Uçurtma, artık bazı kişilerin bittiğini sandığı Anadolu rock müziği ile hem geleneksel orta yaş, hem de yenilikçi genç yaşlardaki dinleyici kitlesine hitab ederken, kazandırdığı yeni şarkılarla da bu tarzın günümüzdeki bayrağını taşıyan tek grup olduğunu gösterdi. Bu dönemde grup, yoluna yeni solistleri Alper Yazıcı ile devam etme kararı alarak, bu dönem sonrasında daha yoğun çalışmalar içine girdi.
2009 yılında Yırtık Uçurtma, ilk albümde akustik versiyonu ile yer alan "Yalnız Sen" şarkısının rock ballad tarzındaki yeni düzenlemesi ile "Hâlâ Yalnız Sen" isimli single’ın ismini taşıyan Türkiye turnesine çıktı. Birçok ilde verdiği konserlerde büyük ilgi ile karşılanırken, bu turne Yırtık Uçurtma için yeni projelere ve yeni çalışmalara zemin hazırlayarak Türkiye çapında büyük bir kitleye ulaşmasını sağladı.

Solist Alper Yazıcı, elektro gitarda Yaren Karahasan, davulda Şenel Aytaş ve bas gitarda Alper Akın ile yeni konserlerde yeni şarkılarla sevenleriyle daha fazla birlikte olmaya devam edecek olan Yırtık Uçurtma hakkındaki tüm güncel haberler http://www.yirtikucurtma.com resmi sitesinden takip edilerek, konuk defteri aracılığı ile gruba mesaj ulaştırılabilir.


KONSER

29 Nisan Cuma Saat: 20.00
CELAL ÖZER KONSERİ
Yer: Sultanbeyli Kültür Merkezi


KONSER

29 Nisan Cuma Saat: 20.00
OKTAY ERTUĞRUL KONSERİ
Yer: Tuzla İdris Güllüce Kültür Merkezi                       


ÇOCUK OYUNU

30 Nisan Cumartesi Saat: 12.00
POLLAYANNA
Düzenleyen: Masal Gerçek Tiyatrosu
Yer: Ümraniye Atakent Kültür Merkezi

Masal Gerçek Tiyatrosu, ünlü edebiyat klasiklerinden “Pollyanna”yı 2008-2009 sezonunda tiyatro izleyicisiyle buluşturuyor. Oyunun başkahramanı Pollyanna, teyzesinin yanında yaşamak zorunda kalır. Polly Teyze oldukça aksi ve sert bir ihtiyardır. Bu sert ve otoriter Teyze’nin aslında içinde oldukça sevecen bir insan yatmaktadır. Pollyanna’nın eğitimi konusunda titizlenmekte, onun görgü kurallarını öğrenip bir hanımefendi gibi yetişmesini istemektedir.

Teyzesinin yanına taşındığı ilk günlerde Pollyanna, evin hizmetçisi Nancy ile çok iyi arkadaş olur. Ona “mutluluk oyunu”nu öğretir. Mutluluk oyunu Pollyanna’nın bulduğu bir oyundur. Olumsuz bile olsa olaylardan mutlu olunabilecek bir şeyler çıkarmak üzerine kurulu bir oyundur.

Pollyanna bir gün sokakta yürürken ayağı bir şeye takılıp düşer. Dönüp baktığında bunun bir çocuk olduğunu görür. Jimmy sokaklarda yaşayan evsiz bir çocuktur. Tabii hemen arkadaş olurlar. Ayağı Jimmy’e takılıp düşen Pollyanna, mutluluk oyununu bir kez daha devreye sokar. Evet, düşmüştür ama Jimmy’i tanımıştır. Jimmy’nin evsiz olduğunu öğrenen Pollyanna ona teyzesinden bahseder. Teyzesinin kocaman bir evi olduğunu, bu evin bir odasını da Jimmy’e verebileceğini söyler. Ancak, bu o kadar da kolay değildir. Pollyanna’nın eve kedi getirmesine bile izin vermeyen Polly Teyze elbette Jimmy’i de kabul etmeyecektir.
Bunun üzerine Pollyanna ve Nancy, Jimmy’e kalacak bir yer bulmaya çalışırlar. Bu sırada Pollyanna’nın aklına bahçıvan Tom Baba gelir. Tom Baba bahçedeki kulübesinde yalnız yaşamaktadır. Oldukça yaşlı olduğu için de artık bahçe işlerini yeterince iyi yapamamaktadır. Jimmy’nin Tom Baba’ya yardım edebileceğini ve bu sayede de onun kulübesinde kalabileceğini düşünürler. Bunu Tom Baba’yla konuşurlar ve onu ikna ederler.
Pollyanna ve Jimmy bir gün sokakta oynarken, Jimmy’nin arkadaşlarıyla karşılaşırlar. Onlar da evsiz çocuklardır. Çocukların ellerinde enstrümanlar vardır. Tommy ağız mızıkası, Dazzy mandolin çalmaktadır. Jimmy’nin akerdeon’u da yanlarındadır. Pollyanna’ya da bir çift marakas verirler ve müzik yapıp dans ederler. Hepsi birbirleriyle kaynaşmış arkadaş olmuşlardır.

Yine bir gün kırlarda koşturup oynarken, Pollyanna’nın ortalarda gözükmediğini farkederler. Her yere bakarlar ancak Pollyanna hiçbir yerde yoktur. Koşarak eve gelip Polly Teyze’ye durumu anlatırlar. Nancy de Tom Baba’dan yardım ister. Çocuklar ve Tom Baba dört bir yana dağılıp Pollyanna’yı aramaya başlarlar. Bütün gece aramalarına rağmen bulamazlar. Sabah Tom Baba kucağında Pollyanna ile gelir. Tom Baba Pollyanna’yı bir çukurda bulmuştur. Pollyanna’nın bacağı kırılmıştır. Tom Baba onu hastaneye götürmüş, bacağını alçıya aldırtmıştır.

Pollyanna’yı sağ salim karşılarında görünce hepsi çok sevinirler. Ancak Polly Teyze çocukları evde istemez. Ayağı alçılı olduğu için yürüyemeyen Pollyanna da bütün gün yatmaktan sıkılmaktadır. Arkadaşlarını özlemiştir. Bunu Nancy’ye söyler. Nancy de Polly Teyze’yi bu konuda ikna eder. Arkadaşlarına kavuşan Pollyanna çok mutlu olur. Ayağa kalkar ve yürümeye başlar. Arkadaşlarıyla mutluluk şarkısını söyleyip dans ederler.
Karamsarlığı iyimserlikle, düşmanlığı dostlukla, çaresizliği mutluluk oyunuyla yenmeyi öğrenmişlerdir.


ÇOCUK OYUNU

30 Nisan Cumartesi Saat: 12.00
FARELİ KÖYÜN KAVALCISI
Düzenleyen: Tiyatro Mie
Yer: Tuzla İdris Güllüce Kültür Merkezi

18 yıldır perde açan,  ülkemizin önde gelen çocuk tiyatrosu Tiyatro Mie her zaman ilke edindiği titiz ve özenli çalışması ile unutulmayacak bir eser ortaya çıkardı...

“ Fareli Köyün Kavalcısı”
Fareli Köyün Kavalcısı oyununda fırıncı, manav, bakkal, sevimli farelerle karşılaşır. Fareler şehri ele geçirmek için komik bir yol bulurlar, halkı şakalar yaparak şehirden uzaklaştırırlar. İnteraktif sahnelerle çocukları oyuna katarlar, çocukların kahkahaya doyacakları oyunda, farelerin şehri ele geçirmesi ile eğlence ve heyecan doruğa çıkar. Sevimli fareler, Şakacı, Uzun kuyruk, Ponpon, Uykucu bir gün kaval sesi duyarlar. Kavalcı ve sevimli fareler arasında heyecanlı serüven başlar.
Tiyatro Mie göz alıcı kostümleri, muhteşem dansları, dekor ve müzikleri ile Çocuklar Tiyatro ziyafeti sunar.
Yazan Yöneten: Salim Dörtcan
Yönetmen Yardımcısı: Merve Durgun
Müzik: Tuğrul Aray
Dekor: Sinem Karabiber
Kostüm: Aygül Güntav
Oynayanlar: Merve Durgun,  Rabia Tutal, Fatoş Baş, Gamze Tanrıvermiş, Eyüp Bayşi, Özgür Yetkinoğlu, Nurhayat Yıldırım, Özgün Akakça


ÇOCUK OYUNU

30 Nisan Cumartesi Saat:12.00
MERAKLI PENGUENLER
Düzenleyen: İstanbul Çocuk Sanat Tiyatrosu
Yer: Sultanbeyli Kültür Merkezi




ÇOCUK OYUNU

30 Nisan Cumartesi Saat: 12.00
BU DÜNYA HEPİMİZİN
Düzenleyen: Uygur Çocuk Tiyatrosu
Yer: Kartal Bülent Ecevit Kültür Merkezi

Bu dünyayı çocuklarımız bize emanet etti. Peki, biz gönül rahatlığıyla“emanete hıyanet etmedik” diyebiliyor muyuz? Çocuklarımızın da kendi çocukları tarafından “hıyanet etmekle” suçlanmaması için; onları uyarmalı, bilgilendirmeli ve bilinçlendirmeliyiz. Tiyatro bu iş için etkili araçlardan biri. Çünkü onlara “parmak sallayarak” değil; göstererek, eğlendirerek, düşünmelerini sağlayarak ulaşmanın en kolay yolu. Birileri; iyi ve yaşanası bir dünya için bir şeyler yapmalı… Biz bunun için en iyi bildiğimiz şeyi, tiyatroyu seçtik. Çocuklarımızın yüzüne daha rahat bakabilmek için… “İstediğimi yaparım” diyenlere, dünyayı kendi malı gibi görenlere “Bu dünya hepimizin” diyebilmek için… Ya siz?  Süha UYGUR


ÇOCUK OYUNU

30 Nisan Cumartesi Saat: 12.00
ÇİZMEDEN KRAL ÇIKTI
Düzenleyen: Tiyatro Alkış
Yer: Güngören Erdem Beyazıt Kültür Merkezi


ÇOCUK OYUNU

30 Nisan Cumartesi Saat: 12.00
BAHAR ŞENLİĞİ
Düzenleyen: Tiyatro Lir
Yer: Fatih Ali Emiri Efendi Kültür Merkezi

Dostlarımız her yıl kutladıkları bahar şenliği için hazırlık yaparken Ulu Çınar, şenliği başlatacak olan "bahar çarkını çalıştırma görevini" Çeri’ye verdiğini ilan eder. Çeri çarkı çalıştıracak sihirli cümleyi bulabilecek midir? Peki dostlara Minti'nin, Tiko ve
Fiko'nun basına neler gelecektir?



ÇOCUK OYUNU

30 Nisan Cumartesi Saat: 12.00
PARMAKLAR KONUŞUYOR
Düzenleyen: Tiyatro Yeniden
Yer: Başakşehir Kültür Merkezi



ÇOCUK OYUNU

30 Nisan Cumartesi Saat:12.00
İKİ İNATÇI KEÇİ
Düzenleyen: Tomurcuk Çocuk Tiyatrosu
Yer: Bakırköy Cem Karaca Kültür Merkezi

Sevimli keçilerimiz, yaşadıkları ormanın ortasından geçen derenin üzerinde bulunan
köprüde karşılaşınca birbirlerine saygılı, hoşgörülü davranmayı bir kenara bırakıp
inatlaşmaya başlarlar. Bütün mesele her iki keçinin de karşıya geçmek istemesidir.

Ama keçiler birbirine yol vermek istemeyince kavgaya girişirler. Ama sonunda ikisi de derenin sularına düşerek inatçılıklarının kurbanı olurlar.



ÇOCUK OYUNU

30 Nisan Cumartesi Saat:12.00
MUTSUZ PRENSES
Düzenleyen: Acıbadem Sanat Evi
Yer: Altunizade Kültür ve Sanat Merkezi

Ülkenin birinde şımarık burnu büyük çocukları hiç sevmeyen ve onlardan korkan bir prenses yaşar.

İnsanları hor görmesi ve çocukları sevmemesi yüzünden başından geçenler mizahi bir biçimde perdeye aktarılmıştır.

Oyunumuzun sonunda prenses yaşadıklarından ders çıkararak kötü huylarından vazgeçer.


ÇOCUK OYUNU

30 Nisan Cumartesi Saat: 12.30
SİHİRLİ OYUNCAK
Düzenleyen: Altınok Tiyatrosu
Yer: Yeşilpınar Kültür Merkezi
Yeni Yılın gelmesine çok az bir süre kalmışken; Clara’nın, dedesinin oyuncak dükkânında bulduğu eski bir kitap, sihirli bir yolculuğun anahtarı olur. Kötülüklerle dolu Fobüs; Oyuncaklar Ülkesini ele geçirmiş, Clara’nın dedesini de kitaba hapsetmiştir. Clara; dükkânda bulunan oyuncaklar; Robot Sipsonik, Balerina, Rüzgar Gülü ve Prenses sayesinde Oyuncaklar Ülkesine gidip  Noel Babayı bulmak zorundadır. Oyuncaklar Ülkesini bir tek Noel Baba’nın yardımıyla kurtarabilecektir.  Bu yolculukta Clara en büyük desteği, dedesinin yeni yıl hediyesi olarak hediye ettiği, bir zamanlar oyuncakçı olan ancak Fobüs tarafından oyuncak bir kurşun askere çevrilen Eric’den görecekdir. Clara oyuncak arkadaşlarıyla macera dolu bir yolculuğa çıkar. Onları engellemeye çalışan Fobüs'ün zekice oyunları Clara ve arkadaşlarını durdurmaya yetecek midir?


SEMİNER

30 Nisan Cumartesi Saat:14.00
EDEBİYAT ATÖLYESİ
Düzenleyen: Alim Kahraman
Yer: Divan Edebiyatı Vakfı

“Edebiyatta Üslup”
 
Divan edebiyatından başlanarak Üslup konusunun Türk edebiyatındaki görünümleri üzerine durulacak. Divan edebiyatında üsluptan söz edilebilir mi? Devir üslubu, dönem üslubu ve şahıslar üslubu diye bir ayrıma gidilebir mi, sorularına cevap aranacak. Üslubun süslü ve uzun cümlelerle yazmak gibi algılanışı irdelenecek. Büyük üslupçulardan örnekler verilecek.




SEMİNER

30 Nisan Cumartesi Saat: 14.00
MEDENİYETLER TARİHİ VE KÜLTÜRÜ OKUMALARI
Düzenleyen: İsmail Çağlar
Yer: İstanbul Tasarım Merkezi

İnsanlığın varoluşundan günümüze kadar geçirdiği serüveni tarih, felsefe, sanat bağlamında ele alan metinler üzerinden yapılacak olan okumaları içermektedir.

Program kapsamında Yunan, Mısır, Çin, İran, Hind medeniyetleri Ortaçağ, Aydınlanma, Rönesans, Sanayi devrimi ve sonrası Modern dönem ve Postmodern zamanlar incelenecektir.

Program Sosyolog İsmail Çağlar tarafından yürütülecektir.



SEMİNER

30 Nisan Cumartesi Saat: 14.30
YAZARLIĞIN SAKLI BAHÇESİ
Düzenleyen: Ali Ural
Yer: Türkiye Yazarlar Birliği

“Oscar Wilde ve İroni”



SEMİNER

30 Nisan Cumartesi Saat: 16.00
HAYAT ÜZERİNE YARENLİK
Düzenleyen: Hasan Fehmi Ulus
Yer: Türkiye Yazarlar Birliği


ŞİİR DİNLETİSİ

30 Nisan Cumartesi Saat: 19.00
YEREBATAN ŞİİR AKŞAMLARI
Düzenleyen: M. Lütfi Şen
Yer: Yerebatan Sarnıcı


KONSER

30 Nisan Cumartesi Saat: 20.00
BİROL TOPALOĞLU
Yer: Ümraniye Atakent Kültür Merkezi

Birol Topaloğlu, Karadeniz müziklerinden örnekler sunduğu konserlerinde tulum ve kemençenin, aslına uygun bir şekilde icra edilerek de geniş kitlelere ulaşabileceğini gösteriyor. Yaptığı müzikte bazı yöresel olmayan, modern enstrümanlara da yer vermesine rağmen bunların geleneksel yapıyı bozmamasına dikkat ediyor. Konserlerde Türkçe, Lazca, Megrelce türküler seslendiriliyor.

Birol Topaloğlu

Rize’nin Pazar ilçesi Apso (Suçatı) ilçesinde dünyaya geldi. Çocukluğu annesinden duyduğu, ninniler, destanlar ve ağıtlarla geçti. Gaziantep ODTÜ Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü’nde öğrenim görürken Türk Halk Bilimi Topluluğu (THBT) çalışmalarına katıldı. Bu yıllarda sahnelemek için halk ozanları üzerine yaptığı araştırmalar üzerine halk edebiyatının ve derlemelerinin önemini fark ettirdi. Böylece Laz ve Karadeniz halk şarkıları üzerine araştırma ve derlemelere başladı. Uzun yıllar bağlama çalmasına rağmen, yaptığı müziğin yapısına uygun olarak, geleneksel çalgılar olan tulum, kemençe ve çonguriye yöneldi.

1997’de Kalan Müzik etiketi ile dünyada tamamı Lazca şarkılardan oluşan ilk albümü “Heyamo”yu yaptı. 2000 yılında ikinci albümü Aravani’yi çıkardı. 2001 yılında iki CD ve kitapçıktan oluşan arşiv ve derleme albümü Lazeburi’yi hazırladı. 2002 yılında İspanyol gaida sanatçısı Hevia ve 2004 yılında Ermeni duduk sanatçısı Civan Gasparyan ile ortak projelerde yer aldı. Sanatçının son albümü Ezmoce geçtiğimiz günlerde piyasaya çıktı.


KONSER

30 Nisan Cumartesi Saat:20.00
ASİTANE TOPLULUĞU KONSERİ
Düzenleyen: Kemal Karaöz
Yer: Altunizade Kültür ve Sanat Merkezi


KONSER

30 Nisan Cumartesi Saat: 20.00
İLHAN ŞEŞEN KONSERİ
Yer: Fatih Ali Emiri Efendi Kültür Merkezi


KONSER

30 Nisan Cumartesi Saat:20.00
TUĞÇE PALA KONSERİ
Yer: Bakırköy Cem Karaca Kültür Merkezi

Tuğçe Pala

1974 yılında İzmir Gaziemir'de doğdu.  Çocukluğundan beri devam ettiği müzik çalışmalarına, 1990 yılında İ.T.Ü Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Ses Eğitimi bölümüne girişiyle, müzik eğitimine ciddi anlamda başlamış oldu. 1994 yılında, TRT kurumuna sözleşmeli sanatçı olarak alındı ve çalışmalarına başladı. 1995 yılında Konservatuarını başarıyla bitirerek mezun oldu. 2002 yılından beri TRT kurumunda kadrolu sanatçı olarak çalışmaya devam etmektedir. 2001 yılında Magazin gazetecileri derneği tarafından Ümit veren en iyi Türk müziği yorumcusu dalında ödül aldı.

Bu akşam ki konserinde de siz Türk müziği severleri, Türk müziğinin seçkin eserleriyle buluşturarak güzel bir musiki akşamı yaşatacaktır...


KONSER

30 Nisan Cumartesi Saat: 20.00
YENİ TÜRKÜ KONSERİ
Düzenleyen: Necmettin Köse
Yer: Başakşehir Kültür Merkezi
Yeni Türkü
Yeni Türkü, Türk müzik grubudur. 1977 yılında Derya Köroğlu, Zerrin Yaşar ve Selim Atakan'ın Ankara'da kurduğu müzik grubu. Gruba isim babalığını şair ve yazar Yaşar Miraç yapmıştır. Yeni Türkü, sadece Yaşar Miraç'ın 1979'da Nisan-Haziran aylarında çıkan edebiyat dergisi değil, ayrıca halk türkülerinin yeniden yorumlanmasına dayanan Güney Amerika orijinli bir müzik akımıydı. Bu akımın dünyadaki temsilciliğini Şilili grup İnti İllimani yapmıştır.
Grup 1979 yılında ilk albümleri Buğdayın Türküsü'nü LP formatında çıkardı. Bu albümde sert sol söylem kullanılmıştı ve albüm çok az satmıştı. Ayrıca bu albümün dağıtımı 12 Eylül darbesinden sonra durdurulmuş ve yakılmıştır. Bu yüzden bu albüm bir efsane olmuş ve albümün koleksiyon değerinin yüksek olmasına yol açmıştır. Bu arada gruba Murat Buket, Tuğrul Bayrak, Eftal Küçük ve Tuncer Tercan katıldı. Grubun asıl çıkışını sağlayan 2. albümü olan Akdeniz Akdeniz 1983 yılında çıktı ve grup Türkiye çapında tanındı. 1984'te Film Müzikleri ve 1985 yılında Çekirdek Sanatevi Kayıtları albümleri çıktı. Bu yılın sonunda grupta bağlama çalan opera sanatçısı Tuncer Tercan ve grupta buzuki, kemençe ve gitar çalan Eftal Küçük gruptan ayrıldı. Eftal Küçük, Tolga Çandar'la "Çağdaş Türkü" grubunu kurdu ve bu grupla 1986'da Bekle Beni ve 1987'de Delikanlıya albümlerini çıkardıktan sonra grubun dağılması nedeniyle müziği bıraktı ve ticarete atıldı.
1985 yılında gruba aslen mimar olan Fuat Oburoğlu ile makine mühendisi olan Cengiz Onural katıldı. 1986'da Günebakan albümü çıktı. Aynı yılın sonunda Zerrin Atakan geçici olarak gruptan ayrıldı. Ertesi yıl Günebakan albümünün devam albümü olan Dünyanın Kapıları albümü çıktı. Dünyanın kapıları albümü sadece kaset ve LP formatında yayımlandı. Albümün cd versiyonu Günebakan albümüyle birleştirilmiş halde ve bu albümdeki enstrümantal şarkı Bengi haricinde yayımlandı. 1988 yılında çıkan Yeşilmişik albümünden sonra grup içindeki anlaşmazlıklar su yüzüne vurmaya başladı. Bu nedenle grupta solo vokal yapan Zerrin Atakan gruptan kesin olarak ayrıldı ve 1989'da, 1975'te evlendiği Selim Atakan'dan boşandı. 1989'da grupta blok flüt, yan flüt ve klarnet çalan Fuat Oburoğlu Selim Atakan'la yaşadığı anlaşmazlık nedeniyle geçici olarak gruptan ayrıldı ve gruba Halis Bütünley ve Tayfun Duygulu dâhil oldu.


KONSER

30 Nisan Cumartesi Saat: 20.00
ÜMİT YAŞAR KONSERİ
Yer: Tuzla İdris Güllüce Kültür Merkezi                       


KONSER

30 Nisan Cumartesi Saat: 20.00
İSTANBUL KLARNET KOROSU
Düzenleyen: Volkan Kara
Yer: Kartal Bülent Ecevit Kültür Merkezi

“Beş Mevsim” İstanbul Klarnet Korosu Solistleri

İstanbul Klarnet Korosu’nda yer alan altı armonik klarnet grubunun solist sanatçıları ve yardımcılarından oluşan İstanbul Klarnet Korosu Solistleri bu konserde; MSGSÜ Devlet Konservatuarı Öğretim Görevlisi ve Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası Baş Kemancısı Pelin Halkacı Akın’a eşlik ediyor. Vivaldi’nin “Mevsimler” adıyla tanınan dört ünlü keman konçertosunun yanı sıra Astor Piazzolla’nın “Buenos Aires’te Kış Mevsimi” adlı eseri de konserde seslendirilecek.


KONSER

30 Nisan Cumartesi Saat: 20.00
ÖMER ENGİN ÖZDEŞ KONSERİ
Yer: Sultanbeyli Kültür Merkezi

Program Akışı  
Birinci Bölüm: Hicaz Faslı
İlk şarkımız Rüştü Şardağ'ın hicaz şarkısı, Rüya Gibi Uçan Yıllar,
İkinci şarkımız Avni Anıl'ın Dilşad Olacak Diye Kaç Yıl Avuttu Felek,
Üçüncü şarkımız İsmail Dede Efendi'nin Ey Büt-i Nev Eda,
Dördüncü şarkımız Yesari Asım Arsoy'un Sazlar Çalınır Çamlıcanın Bahçelerinde olacak
Bundan sonra salondan gelen hicaz şarkı isteklerine yer verilecek(20-25 dakika).

 İkinci Bölüm: Kürdili Faslı
İlk şarkı Şekip Ayhan Özışık'ın muhayyer kürdi şarkısı, Rüzgar Söylüyor Şimdi O Yerlerde Bizim Eski Şarkımızı,
Ardından Amir Ateş'in Bir Kızıl Goncaya Benzer,
İsmail Hakkı Bey'in Fikrimin İnce Gülü,
Avni Anıl'In Ah Bu Şarkıların Gözü Kör Olsun gelecek.
Bundan sonra salondan gelen kürdili şarkı isteklerine yer verilecek(20-25 dakika).
 
Üçüncü Bölüm: Hüzzam-Segâh Faslı
Bu bölümün ilk şarkısı Yusuf Narkesen'in Madem Küstün Dargındın,
İkinci şarkı Sadettin Kaynak'ın Leyla Bir Özge Candır,
Üçüncü şarkı Amir Ateş'in Ben Seni Unutmak İçin Sevmedim,
Dördüncü şarkı Selahattin İnal'ın Sesimde Şarkısı Aşkın olacak.
Bundan sonra salondan gelen hüzzam-segâh şarkı isteklerine yer verilecektir(20-25 dakika).

Engin Özdeş
Müziğe sekiz yaşında bağlama çalarak başladı. On üç yaşında solist olarak ilk konserini verdi. Lise yıllarında çeşitli üstadlardan Türk Sanat Müziği, Türk Halk Müziği ve kanun eğitimi aldı. Liseden sonra İ.T.Ü. Türk Musikîsi Devlet Konservatuarı’na girdi. Mezun olduktan sonra çeşitli radyo ve televizyon kanallarında müzik programları yaptı. Birçok belediyenin festival ve kültür programlarına sanatçı olarak katıldı. Yurt dışında İsviçre, Almanya, Belçika Ülkelerinde konser programlarına iştirak etti. 1997 yılında kendi bestelerinden oluşan "Eflatun Geceler" isimli albümü piyasaya sürdü. Halen belediyelerin, çeşitli sosyal kuruluş ve derneklerin kültür programlarına iştirak etmektedir.
Türk Sanat Müziği, Türk Halk Müziği, Türk Tasavvuf Müziği alanlarında 3000'e yakın eseri repertuarında bulundurmaktadır.
Kanun, piyano, bağlama ve, ritm sazların icrasını yapabilmektedir.




Anahtar Kelimeler:
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.