Dünya'ya en çok benzeyen gezegen keşfedildi

Astronomların yeni keşfettiği sekiz gezegenden birinin, Dünya'ya en çok benzeyen gezegen olduğu anlaşıldı.

Dünya'ya en çok benzeyen gezegen keşfedildi

Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi'nin (NASA) uzay teleskopu Kepler ile tespit edilen 'Güneş sistemi dışındaki' bu gezegenlerden yalnızca üçünde yaşam koşulları gözlendi.
Yaşama uygun olma ihtimali olan gezegenlere Kepler 438b, Kepler 442b ve Kepler 440b isimleri verildi.
Bu gezegenler arasında da Dünya'ya en çok benzeyenin de Kepler 438b olduğu belirtildi.
Daha önce ise Kepler 186f adlı gezegenin Dünya ile benzerlikleri en çok olan gezegen olduğuna inanılıyordu.
Dünya'dan yüzde 12 oranında daha geniş olan Kepler 438b, Kepler 186b'den daha büyük. Ayrıca yıldızına daha yakın mesafede dönmesi nedeniyle, Dünya'ya kıyasla yüzde 40 daha fazla ışık alıyor.
ABD'nin California eyaletindeki araştırma merkezi Seti'de görevli Doktor Doug Caldwell'e göre, 438b'nin yüzeyi Dünya'nın yüzeyinden daha sıcak. Caldwell, kızıl cüce güneşi etrafında dönen bu gezegenden bakıldığında gökyüzünün, Dünya'ya kıyasla daha kırmızı görünebileceğini söylüyor.

Dünyaya 475 ışık yılı uzaklıkta

Bilim insanlarına göre bu gezegene dair daha ayrıntılı bilgi elde etmek güç. Zira gezegen 475 ışık yılı uzakta ve gezegeni oluşturan maddeler hakkında henüz bir bilgi yok.
Araştırmacıların tespit ettiği sekiz gezegen, 500'den fazla gezegen üzerinde yapılan araştırmalar sonucu tespit edildi.

Yaşam koşullarının görülebildiği gezegenler kendi güneşlerine, suyu muhafaza edebilecek kadar uzak, fakat suyun donmasına engel olacak kadar da yakın bir mesafede bulunuyor.
Bu tip gezegenlerin belirlenmesi de bilim insanlarının araştırmaları sonucu yaptıkları tahminlere dayandırılıyor.
BBC'ye konuşan Doktor Caldwell, "Yaptığımız Kepler ve diğer ölçümlere göre, bu gezegenlerde balıkların yaşadığı okyanuslar veya ağaçların bulunduğu topraklar olup olmadığını bilmiyoruz. Bildiğimiz şeyler ise boyutları ve kendi yıldızlarından enerji almalarıi" diyor.
Caldwel, gezegenlerin Dünya gibi kayalık olduklarını ve aldıkları ışığın da Dünya'nınkiyle kıyaslanabilir olduğu yorumunu yapıyor.

DÜNYANIN ZENGİNLERİ BU GEZEGENE YERLEŞİYOR, VİDEOYU İZLEMEK İÇİN TIKLA